یزدفردا: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: هر حرکت و اقدامی که موجب تقویت نظام شود، جزء شعائر الهی محسوب می‌شود و به عنوان فریضه برای فرد واجب است و برای او حسنه نوشته می‌شود.

به گزارش یزدفردا: حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور امروز پنجم اردیبهشت ماه در دیدار با اعضا و مدیران مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان و فعالان مردمی اظهار کرد: کار شما مصداق کامل آیه ۳۲ سوره حج است.

وی افزود: بزرگداشت مناسبت‌ها، زیارت قبور ائمه، برگزاری مجالس مذهبی، مراسم ملی و ... شعائر الهی است و کسی که در این مسیر حرکتی انجام دهد، نشانه و باعث تقوا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به رویکرد متفاوت این نهاد در دوره جدید مدیریتی، بیان کرد: مهمترین آن مردمی سازی مراسم است گرچه به ظاهر ساده است اما نیاز به بحث و بررسی از ابعاد مختلف دارد.

وی با اشاره به نوع تعریف مردمی‌سازی، بیان کرد: منظور ما به کارگیری مردم در همه شئون یک مراسم است. 

موسی پور تنوع در مراسم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه شکل سنتی مراسم نیاز به تحول و تازه‌سازی دارد، افزود: حتی نوع ظهور و بروز می‌تواند متفاوت از خیابان باشد زیرا ذائقه نسل جوان متفاوت است و فضای مجازی عرصه ظهور است که شورای هماهنگی باید از آن برای اهداف نظام استفاده کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: باید یک حرکت علمی جدی برای نوآوری در برنامه‌ها شکل بگیرد و توجه به جوان و نوجوان از ضرورت‌هایی است که حتماً باید در اولویت باشد.

وی تاکید کرد: باید سراغ نسل جوان برویم که بهتر و با انگیزه تر از ما مراسم برگزار می‌کنند و توجه به بانوان نیز در برنامه‌ها باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا