یزدفردا: استاندار کرمان با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد با بارندگی در زمان کم، مشکلات رخ دهد، گفت: احتمال بسته بودن برخی راه‌های روستایی وجود دارد و فرمانداران مراقبت کنند تا دانش آموزی از کنکور جا نمانده و حقی از آنها ضایع نشود.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز پنجم اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به وضعیت جوی استان و برگزاری کنکور، اظهار کرد: باید مراقبت ویژه‌ای در این شرایط صورت بگیرد و مراقب باشیم حوزه‌های امتحانی در دو روز پایان هفته دچار مشکل آبگرفتگی نشود.

وی افزود: روز گذشته با توجه به این که فقط ۲۰ دقیقه بارندگی در زرند و گلباف داشتیم اما به دلیل حجم بارش و سرعت، آب به داخل شهر آمد و مشکلاتی ایجاد کرد ولی خسارت زیادی به بار نیامد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تا فردا شب بارندگی داریم، اظهار کرد: مسئولان امنیت،آماده برگزاری کنکور هستند.

وی افزود: از هفته گذشته که در استان کرمان درگیر بارندگی هستیم، همه خوب عمل کردند و پای کار بودند و بیش از ۵۰۰ دستگاه لودر، بلدوزر و بیل مکانیکی در منطقه جنوب آماده شد و در نقاطی مانند رودبار که احتمال خطر وجود داشت و با وجود باران شدید، بحمدالله کار بزرگی صورت گرفت و خطر رفع شد.

فداکار با اشاره به اینکه ۶۷ دستگاه ماشین آلات سنگین در رودبار آماده بود، افزود: رودبار و جازموریان در مقابل سیل بی پناه هستند و خوشبختانه با هماهنگی انجام شده، در بارندگی هفته قبل گرفتاری و مشکلی به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: امروز و فردا در شمال استان شاهد بارندگی هستیم و سرعت و حجم بارش قابل پیش بینی نیست و همه باید مراقبت کنند.

استاندار کرمان گفت: در راستای آماده باش ۱۰۰ درصدی تمام مرخصی‌ها لغو است و دستگاه‌های زیرساختی آمادگی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه، سریعاً مشکل حل شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا