به نام خدا

طي جلسه‌اي با حضور خورشيدنام معاون سياسي امنيتي استانداري يزد و مديران دستگاه‌هاي ذيربط آخرين وضعيت مبارزه و پيشگيري از بيماري وبا در استان بررسي شد.

 در اين جلسه معاون سياسي امنيتي استانداري بر لزوم آشنايي عمومي و پيشگيري از وبا تاكيد كرد و همكاري همه دستگاه‌هاي اجرايي را در جهت مبارزه و جلوگيري از گسترش اين بيماري خواستار شد.

در حاشيه اين نشست معاون فني مركز بهداشت استان از مردم خواست سبزيجات و ميوه‌جات را قبل از مصرف شستشو و ضد عفوني كنند و از دوره‌گردها مواد غذايي خريداري نكنند.

دكتر ميرزايي مصرف غذاي گرم و عدم استفاده از آب چشمه‌ها و قنات‌ها در مناطق ييلاقي را يادآور شد و شتشوي دست‌ها قبل از صرف غذا و بعد از استفاده از سرويس بهداشتي را ضروري خواند.

وي گفت: اگر فردي دچار اسهال آبكي شد، در اسرع وقت به نزدكيترين مركز بهداشتي درماني مراجعه و براي جبران كم آبي ناشي از اسهال از محلول ORS استفاده كند.

وي اضافه كرد: براي ضد عفوني آب مي‌توان سه قطره از محلول كلر يك درصد را به يك ليتر آب اضافه كرد و پس از 30 دقيقه از آن استفاده نمود.

وي افزود: براي ضد عفوني كردن سبزيجات نيز مي‌توان سبزي را پس از شستشو در يك ظرف پنج ليتري آب سالم، به ازاي هر ليتر 3 تا 5 قطره مايع ظرفشويي افزود و سپس آن را بعد از 5 دقيقه در آب محتوي كلر قرار داده، پس از شستشو مصرف كرد م/ ايسنا

خبر تكميلي

استاندار يزد در جلسه شوراي سلامت استان در رابطه با بيماري وبا گفت: جامعه ما يك قابليت مهم دارد كه آن هم بسيج مردمي است، كه بايد براي مبارزه با بيماري وبا نيز   از اين قابليت استفاده كرد

سيد حميد كلانتري تاكيد كرد: بايست ستاد پيشگيري از كنترل وبا را تشكيل داده و فرهنگ بهداشتي مردم را بالا ببريم..

اخبار مرتبط

در مورد بيماري وبا بيشتر بدانيم .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا