یزدفردا: سناتور برنی سندرز با زیر سوال بردن کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیست، آن هم در شرایطی که جنگ غزه برای ۱۹۶ روز است که ادامه دارد، گفت چرا واشنگتن به طرفی که عامدانه به کودکان گرسنگی می‌دهد، کمک می‌کند؟

به گزارش یزدفردا: از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی باقی‌ مانده و به‌رغم کشته شدن بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، دست‌ از حمایت‌هایش نمی‌کشد و برای برقراری آتش‌بس از نفوذش استفاده نمی‌کند.

سناتور سندرز در اعتراض به تداوم حمایت‌های واشنگتن از کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «چرا ۱۰ میلیارد دلار به دولتی بدهیم که عمدا به کودکان گرسنگی می‌دهد؟ این یک سوال بسیار ساده است. و این سوالی است که شما نمی‌شنوید رسانه‌های شرکتی ما از آنها بپرسند.»

سندرز همچنین در پیام دیگری گفت: «وزیر جنگ اسرائیل گفته "ما با حیوانات انسان‌نما می‌جنگیم و براساس آن عمل می‌کنیم. نه خبری از برق خواهد بود، نه غذا، نه سوخت." نتانیاهو هم گفت که اسرائیل فقط به حداقل میزان کمک اجازه عبور می‌دهد. متأسفانه، آنها به این سخنانشان عمل کرده‌اند.»

سندرز همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی «حق ندارد علیه کل ملت فلسطین جنگ به راه بیندازد، اما این دقیقا همان کاری است که تل‌آویو در حال انجام آن است.»

در مورد اوضاع جنگ و آنچه در غزه می‌گذرد، این سناتور مستقل آمریکایی همچنین با انتشار پیامی ویدیویی گفت: «حدود ۲.۲ میلیون فلسطینی ساکن غزه هستند که اکثرا فقیر و دارای چالش‌هایی هستند. از زمان آغاز جنگ، بیش از ۳۳ هزار فلسطینی کشته و ۷۷ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند. از آنجایی که اسرائیل به کاروان حامل کمک‌ها اجازه عبور از مرز را نمی‌دهد، میلیون‌ها کودک فلسطینی با قحطی مواجه شدند. از نظر من، این عصبانی‌کننده است.»

او افزود: «این غیر قابل توصیف و غیر قابل بیان است و خیلی خیلی مرا ناراحت می‌کند. نظر میلیون‌ها آمریکایی‌ هم همین است. آیا شما صدای اعتراضات را می‌شنوید؟ اما این حقیقت که ایالات متحده پولش را سال‌هاست خرج ارتش اسرائیل می‌کند، می‌تواند مورد بحث قرار گیرد. می‌خواهید ۱۰ میلیارد دلار کمک بی‌چون و چرا به دولت راست‌افراطی نتانیاهو بدهید. فکر نمی‌کنید سطحی از خشم وجود دارد؟ چرا شما ۱۰ میلیارد دلار به کابینه‌ای که عامدانه به کودکان گرسنگی می‌دهد، پول می‌دهید؟»

همچنین در پی کم شدن حجم انبارهای تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در میانه جنگ غزه و افزایش تنش‌ها با ایران، سه منبع آگاه اعلام کردند، رژیم صهیونیستی از آمریکا مهمات تانک و خودروهای تاکتیکی بیشتر درخواست کرده است. روزنامه «وال استریت ژورنال» هم به‌تازگی گزارش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی درخواست یک میلیارد دلاری برای مهمات تانک ۱۲۰ میلیمتری، خودرو و گلوله‌های خمپاره است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا