یزدفردا: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از رشد ۳۲ درصدی تولید گوشت مرغ در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: نیمی از از تولید استان به سایر استانها صادر می‎شود.

به گزارش یزدفردا: «حسین محمدزاده» اظهار کرد: استان یزد ۶۸۴ واحد مرغ گوشتی دارد که در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در آنها صورت گرفته است.

وی با بیان این که از فعالیت پرورش جوجه‌های گوشتی حدود ۶۱ هزار تن گوشت طی سال گذشته تولید شد، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد تولید در این بخش را نشان می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان یزد جزو تولید کنندگان گوشت مرغ در کشور محسوب می شود به طوری که از مجموع ۶۷ هزار تن تولید گوشت انواع طیور و ماکیان در استان طی سال گذشته، حدود ۵۰ درصد یعنی ۳۲ هزار تن از گوشت تولیدی مرغ برای نیاز استان مصرف شده و مابقی یعنی حدود ۳۰ هزار تن به دیگر استان‌های کشور صادر شده است.

محمدزاده نیاز روزانه استان را حدود ۹۰ تن گوشت مرغ اعلام و در پایان متذکر شد: اولویت سازمان جهادکشاورزی تامین نیاز گوشت مرغ با کیفیت با قیمت کمتر از استان‌های همجوار برای مردم استان است و در این راستا تدابیر و برنامه ریزی لازم را دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا