یزدفردا: سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد از ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «یحیی شفیعی» اعلام کرد: توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب ۸۲ هزار تومان جهت مصرف مردم استان ادامه دارد و این در حالیست که روزانه بیش از ۱۶۰ تن مرغ گرم در استان یزد تولید می‌شود که مصرف روزانه استان ۸۰ تن است.

وی خاطرنشان کرد: مرغ مازاد تولیدی استان جهت حمایت از تولیدکنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت نقدی یا تهاتر با نهاده خریداری و صرفاً برای تهیه مرغ منجمد استفاده و همسو با مناسب سازی قیمت به عنوان مرغ گرم راهی بازار نخواهد شد.

«محمدرضا پاکدل» مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز اعلام کرد: قیمت گوشت گوسفند در یزد از ۵۵۰ تا ۵۸۰ هزار تومان بوده و قیمت بیش از این بازه تخلف است.

وی اظهار کرد: این بازه قیمتی مورد تایید ستاد تنظیم بازار استان است و قیمت بالاتر از آن تخلف محسوب می شود و قطعا در صورت مشاهده برخورد جدی با گران‌فروشان خواهد شد.

پاکدل افزود: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازه زمانی فعلی که مورد درخواست برخی قصابان و دامداران است، هیچ توجیهی ندارد زیرا دولت نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران را با همان قیمت قبل تامین می‌کند و تمام متغیرهای تعیین‌کننده قیمت گوشت قرمز در سطح کشور و استان کاهش داشته است بنابراین این افزایش قیمت گوشت قابل‌قبول و مورد پذیرش استان نیست.

این مسئول علت افزایش قیمت گوشت گوسفند در ایام نوروز را اختلال در جابجایی دام به استان به علت بارندگی در برخی از مناطق کشور و به دنبال آن اختلال در روند عرضه و تقاضا خواند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا