یزدفردا: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: با وجود پیشرفت ۹۰ درصدی طرح روشنایی محور یزد – مهریز، عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار مانع تکمیل و بهره‌برداری طرح شده است.

به گزارش یزدفردا: محمد رستگاری در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به چرایی ناتمام ماندن طرح روشنایی محور یزد ـ مهریز اظهار داشت: علی‌رغم اینکه قرار بود ۵۰ درصد از اعتبارات از محل اعتبارات استانی تأمین شود، این امر محقق نشد و با پیگیری‌های مجدانه و مکرر، بخش عمده‌ای از نیاز مالی پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین شد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی مقرر بود که این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد که با وجود پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، به علت نقض تعهدات از سوی پیمانکار این مهم محقق نشد. در حال حاضر روند پیگیری‌های حقوقی جهت الزام پیمانکار به انجام تعهدات در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، از افزایش ۱۲ برابری حجم قرارداد‌ها و طرح‌های حوزه راهداری در شهرستان مهریز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به افزایش چشم‌گیری تعداد طرح‌های راهداری در شهرستان مهریز نسبت به دو سال گذشته، تأخیر در تکمیل یک یا چند طرح امری طبیعی است. هر چند مجموعه راهداری شهرستان و استان تمامی توان خود را برای به سرانجام رساندن طرح‌ها به کار گرفته است.

رستگاری ادامه داد: تلاش راهداری بر این است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بستر‌های قراردادی که فراهم شده است، تحولات بزرگی را در طی یک سال آینده در حوزه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی مهریز رقم بزند.

وی در رابطه با تخریب پل کنجکوه و مسدود شدن موقتی مسیر، تصریح کرد: در محدوده زمانی کوتاه پایان تعطیلات نوروزی با صلاحدید پلیس‌راه به علت حجم سنگین تردد و ترافیک و احتمال وقوع حوادث ناگوار، مدتی این محور را مسدود نگه داشتیم. در حال حاضر راه انحرافی جایگزین تعریف شده و تردد برقرار است.

رستگاری در رابطه با احداث پل جدید در محور کنجکوه، گفت: مراحل تهیه طرح و برگزاری مناقصه جهت تعیین پیمانکار از سوی اداره نگهداری ابنیه راه‌ها در حال انجام است؛ اما با توجه به اینکه تاکنون هیچ اعتباری برای این طرح وجود ندارد، زمان دقیقی را برای احداث پل جدید و بهره‌برداری از آن نمی‌توان تعیین کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا