یزدفردا: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: قیمت گوشت گوسفند در یزد از ۵۵۰ تا ۵۸۰ هزار تومان بوده و قیمت بیش از این بازه تخلف است.

به گزارش یزدفردا: محمدرضا پاکدل با بیان اینکه قیمت مصوب گوشت گوسفند بر اساس کیفیت از ۵۵۰ تا ۵۸۰ هزار تومان متغیر است، اظهار کرد: این بازه قیمتی مورد تایید ستاد تنظیم بازار استان است و قیمت بالاتر از آن تخلف محسوب می شود و قطعا در صورت مشاهده برخورد جدی با گران‌فروشان خواهد شد.

وی افزود: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازه زمانی فعلی که مورد درخواست برخی قصابان و دامداران است، هیچ توجیهی ندارد؛ زیرا دولت نهاده‌های دامی موردنیاز دامداران را با همان قیمت قبل در حال تأمین است و همچنین تمام متغیرهای تعیین‌کننده قیمت گوشت قرمز در سطح کشور و استان کاهش داشته است، بنابراین این افزایش قیمت گوشت قابل‌قبول و مورد پذیرش استان نیست.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به علت افزایش قیمت گوشت گوسفند در ایام نوروز بیان کرد: به علت بارندگی در برخی از مناطق کشور کامیون‌های حامل دام برای تردد دچار مشکل شدند و ورود گوشت به استان با چالش روبه‌رو شد، بنابراین به علت اختلال در روند عرضه و تقاضا قیمت گوشت گوسفند در این ایام شاهد افزایش قیمت بودیم.

پاکدل با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در ایام عید بیان کرد: در این ایام بازرسی و کنترل خوبی صورت گرفت و برخورد جدی با گران‌فروشی‌های مشاهده شده نیز انجام شد و در ضمن اینکه مردم نیز می‌توانند موارد گران‌فروشی را از جانب قصابان و حتی کشتارگاه‌ها گزارش و مطمئن باشند این موارد پیگیری می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا