یزدفردا: هواشناسی استان یزد با توجه به احتمال وقوع رگبار و رعد و برق همراه با تگرگ در این هفته به باغداران توصیه‌ کرد تا با روشهای اصولی از محصولات خود مراقبت کنند.

به گزارش یزدفردا: بر همین اساس نظر به احتمال وقوع تگرگ از باغداران بویژه در مناطق کوهستانی خواسته شده با نصب توری‌های ضد تگرگ از درختان و محصولات با ارزش خود مراقبت کنند. در همین رابطه به گلخانه داران نیز توصیه شده با نصب توری‌های ضد تگرگ بالاتر از سقف گلخانه، مانع پارگی پوشش پلاستیکی گلخانه‌های خود شوند.

کشاورزان از آبیاری در روزهای با احتمال باد شدید جهت جلوگیری از خوابیدگی بوته‌های محصولات زراعی و ریشه کن شدن درختان منع شده‌اند، همچنین با توجه به محاسبه نیاز حرارتی خروج پروانه‌ها از پیله و تله‌های فرمونی، مناسبترین زمان مبارزه با آفت پروانه چوبخوار پسته در سال زراعی جاری در مناطق اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد و مهریز بجز بهادران با مشورت حفظ نباتات، این هفته اعلام شده است.

هواشناسی آماده سازی استخرهای دو منظوره شامل خشک انداختن، شستشو، آهک پاشی و آبگیری جهت خرید و رها سازی بچه ماهیان گرمابی شامل کپورماهیان و تیلاپیا را توصیه و در ادامه اعلام کرده است؛ به منظور مبارزه با آفت پروانه میوه‌خوار پسته تا هنگام بستن دو سوم میوه‌ها و به عبارتی در زمان ارزنی‌شدن میوه‌های پسته، با یکی از سموم مناسب با مشورت حفظ نباتات به کنترل افت در هوای آرام و آفتابی اقدام شود.

کارشناسان هواشناسی یزد برای امروز تا سه‌شنبه گاهی وزش باد به‌ نسبت شدید و رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی کرده‌ و اعلام داشته‌اند که از چهارشنبه تا جمعه نیز گاهی وزش باد شدید همراه با گردوخاک، در برخی مناطق رگبار و رعد و برق و از پنجشنبه شب، کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته از علی آباد و نیز در شهرستان تفت با دمای ۷ درجه سانتیگراد و بیشینه استان نیز از بافق، اردکان و احمدآباد اردکان با دمای ۳۵ درجه گزارش شده است. دمای شهر یزد در این مدت نیز بین ۱۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا