یزدفردا: مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: بستر لازم برای اجرای طرح تعویض موتورهای کولر قدیمی با نسل جدید موتورهای کولر جریان مستقیم بدون جاروبک از طرح‌های پیشران بهره‌وری و یزد بهرور فراهم است.

به گزارش یزدفردا: «سید مهدی حسینی‌پور» با اشاره به این که طرح مذکور یکی از ۱۴ طرح پیشران بهره وری است، افزود: این موتورها ۳۰ درصد کمتر از موتورهای فعلی برق مصرف می‌کنند و به نفع اقتصاد خانواده است.

وی اضافه کرد: در این طرح تعویض ۳۰۰ هزار موتور کولر از تعداد ۶۰۰ هزار کولر آبی موجود در استان در برنامه است و قرار است در فاز نخست هفت هزار موتور کولر اجرا و سپس نتایج آن به شورای عالی انرژی ارسال شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مقدمات فنی، شناسایی ساز و کار اجرایی و انتخاب مناطقی از شهر یزد برای اجرای طرح مشخص شده و در حال حاضر منتظر ابلاغ شرکت توانیر هستیم.

حسینی پور با بیان این که استان یزد به عنوان استان پایلوت کشور مشخص شده، یادآور شد: از اول امسال همه شرکت‌های تولید کننده کولرهای آبی می‌بایست از این نوع موتورها استفاده کنند.

بهینه‌سازی چاه‌های کشاورزی و استفاده از چراغ های فوق کم مصرف در تامین روشنایی به همراه این طرح از طرح‌های پیشران بهره وری است که توسط شرکت توزیع برق اجرا خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا