جشن روز بهاباد به مناسبت پنجم فروردین روز این شهرستان با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم بهاباد برگزار شد.

لیرضا تیموری شب گذشته در آئین جشن روز شهرستان بهاباد گفت: این شهرستان دارای پتانسیل‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که تاکنون ناشناخته مانده است و ما امیدواریم با تکمیل برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم در آینده شاهد جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان باشیم.

وی بیان داشت: وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان در بهاباد، این شهرستان را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده است و در سال گذشته علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگرانی از کشورهای خارجی نیز از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

فرماندار بهاباد هدف از برگزاری آئین جشن روز شهرستان بهاباد را به‌منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروزی مردم این شهرستان دانست . 

تیموری به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است اشاره کرد گفت: اگر ما بخواهیم جهش تولید داشته باشیم، بایستی اقتصاد را مردمی کنیم باید پای مردم را به عرصه‌ تولید به نحو محسوسی باز کنیم، موانع حضور مردم را برطرف کنیم.

وی افزود: برای تحقق این شعار، همه مردم باید مشارکت کنند. تولید باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری داخلی رونق بگیرد.

تیموری با بیان اینکه جهش تولید زمانی رخ می‌دهد که مردم کالاهای موردنیاز خود را از تولید داخل تهیه کنند افزود: در نظام جمهوری اسلامی مردم همواره جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و با اتکا به خداوند و مردم می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

شایان‌ذکر است؛ شهرستان بهاباد قدمتی دیرینه دارد و آثار باستانی بموکانه واقع در این شهر موید قدمت سکونت بشر در این منطقه است. این شهر یکی از شهرهای کویری ایران است که در حاشیه دشت لوت واقع شده است.

از جمله آثار تاریخی این شهرستان می‌توان از بنای حدیله، مقبره ملا عبدالله بهابادی، آب‌انبار حاج مهدی، بقعه شیخ ضیا الدین، برج قلعه، خندق بهاباد، کوچه آشتی‌کنان، ساباط قلعه، بقعه شیخ محمد نام برد.

کنسرت مسعود صادقلو از خوانندگان مطرح کشوری به مناسبت پنجم فروردین روز شهرستان بهاباد در این شهرستان برگزار شد که با استقبال پرشور و بی‌نظیر تماشاگران این کنسرت همراه بود به‌طوری‌که دیگر ظرفیت ورزشگاه امام علی علیه‌السلام بهاباد تکمیل شده بود بااین‌حال این کنسرت در دو سانس برگزار شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا