یزدفردا: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر یزد گفت: در طرح ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر استان یزد در طرح نوروزی ۱۴۰۳ استان یزد از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین به ۹ هزار نفر مسافر خدمات بشردوستانه ارائه شده است.

به گزارش یزدفردا: «محمد عشقی» در تشریح اهم اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان یزد در طرح نوروزی ۱۴۰۳، گفت: طی اعلام هشدار هواشناسی نیروهای عملیاتی استان در ۱۸ پایگاه امدادونجات و مرکز امدادی در حالت آماده باش کامل هستند و خوشبختانه حادثه ای ناشی از تغییر وضعیت جوی گزارش نشده و از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین نیروهای عملیاتی به ۱۹ ماموریت امدادی اعزام و از جمع ۲۱ مصدوم ۷ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده اند.

وی افزود: با آغاز طرح ملی یکپارچه جمعیت هلال احمر در استان یزد در ۸ پست ثابت خدمات بشردوستانه و ۷ پست سیار سحاب به ۹ هزار نفر مراجعه کننده خدمات ارائه شده که این خدمات عمدتا در بخش اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر به مسافرین، مراجعه به فضای دوست دار کودک و مراجعه به خیمه نماز بوده است.

عشقی گفت: علاوه بر آن اعضای جوان در قالب پویش بهرفت ( بهبود رفتارهای ترافیکی ) مسافران را به رعایت موارد ایمنی حین رانندگی ترغیب کردند که در این مدت بیش از ۱۵۰۰ نفر به این پویش پیوستند و در این مدت از ظرفیت بیش از ۶۰۰ نفر روز عضو جوان در پست های ثابت و سیار سحاب استفاده شده است.

وی افزود : همچنین در این مدت ۱۱۳۵ نفر به خیمه های نماز و ۱۷۳۶ نفر به فضاهای دوستدار کودک هلال احمر مراجعه و از خدمات بهره مند شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در این مدت در قالب پویش هلال رحمت با مشارکت داوطلبان ۵۸۰ بسته معیشتی جمعا به ارزش ریالی هشت میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال توزیع شده و ۱۹ سفره مهربانی افطاری به ارزش ریالی یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال برای خانواده‌های کم برخوردار پهن شده است.

این مسئول عنوان کرد : با اغاز ماه مبارک رمضان و اجرای طرح نیابت از ۲۰ منزل و سه سرا با حضور داوطبین هلال احمر بازدید بعمل آمد و با حضور ۲۳ پزشک داوطلب و ۲۷ ایستگاه غربالگری ۱۲۰۴ نفر از این خدمات بهره مند شدند .

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان ۱۶ نفر به مرکز توانبخشی استان و ۲۰۰۵ نفر به داروخانه هلال احمر مراجعه کرده اند.

عشقی در پایان از مردم خواست طی مسیر مسافرت احتیاط های لازم را بعمل آورده، هدف هلال احمر از برپایی پست های نوروزی مسافرت ایمن مردم است. مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان یزد(eoc) با شماره تلفن ۱۱۲ در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری هم‌وطنان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا