حضور فعال مهریز در عرصه هنر نمایش
یزفردا:نمایشنامه "خاتون یلدا" از شهرستان مهریز به جشنواره تئاتر استانی راه یافت.
به گزارش یزدفرابنابراعلام  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا زارع زاده به روی صحنه خواهد رفت.
مراحل بازخوانی و شروع کار تمرین نمایشنامه آغاز شده و توسط گروه نمایش کارگاه تجربه این شهرستان در جشنواره تئاتر استانی در آبان ماه سالجاری اجرا می شود.
سیدکاظم کمالیان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، با اعلام این خبر گفت : فعالیت بالای این شهرستان در عرصه تئاتر باعث شد تا نام مهریز بعنوان رتبه اول در بیشترین فعال حوزه تئاتر و همچنین بیشترین گروه تئاتر و بیشترین اجرا در طی سال های 84 تا 87 در کتاب طرح جامع اطلاعات آماری تئاتر شهرستان های کل کشور که توسط مدیریت امور استان های مرکز هنرهای نمایشی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده مطرح گردد.
وی طرح سازماندهی گروه های نمایش محلی و نظم بخشیدن به برگزاری جشن های نیمه شعبان ، برگزاری جشنواره طنز محلی شهرستان و برگزاری همایش روز جهانی تئاتر اردیبهشت 88 را در همین راستا ذکر نمود و اضافه کرد : استعدادهای بسیار ناب و درخور توجهی در حوزه نمایش در شهرستان مهریز وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزی خاص و ارتباط هرچه بیشتر با هنرمندان این عرصه و برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف نمایشنامه نویسی ، کارگردانی ، بازیگری و گریم سطح کمی و کیفی این هنر در شهرستان را افزایش دهیم.
کمالیان همچنین از انجام مقدمات برگزاری سومین جشنواره طنز محلی شهرستان در ایام عید سعید غدیر خبر داد و گفت : این اداره برای برگزاری این جشنواره بصورت استانی آمادگی دارد که در صورت مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد این امر محقق خواهد شد.
هم اکنون 22گروه نمایشی در سطح شهرستان در حال فعالیت می باشند

یزدفرا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا