یزدفردا: به نظر می‌رسد سونی برنامه‌ای برای عرضه نسل بعدی گوشی‌های اکسپریا در بازار چین ندارد.

به گزارش یزدفردا: به نظر می‌رسد سونی می‌خواهد حضورش در بازار گوشی‌های هوشمند را کمرنگ‌تر از گذشته کند، چرا که گزارشی جدید از خروج سونی از بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند دنیا، یعنی چین خبر می‌دهد.

چین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است که شرکت‌های زیادی در آن رقابت می‌کنند. ظاهراً رقابتی‌بودن بیش‌ازحد این بازار باعث شده تا سونی تصمیم به خروج از آن بگیرد.

طبق گزارشی جدید، سونی نسل بعدی گوشی‌های اکسپریا را در بازار چین عرضه نخواهد کرد. علاوه‌براین، احتمال خروج کامل ژاپنی‌ها از بازار چین هم وجود دارد. درحال‌حاضر به‌طور دقیق علت این تصمیم مشخص نشده است، بااین‌حال همان‌طور که گفتیم، رقابتی‌بودن این بازار و البته تلاش ناموفق ژاپنی‌ها برای افزایش سهم خود در چین، می‌تواند دلایل اصلی چنین اقدامی باشد.

ادامه حضور سونی در بازار گوشی‌های هوشمند

ورود سونی به بازار چین به بیش از یک دهه پیش و زمان خرید اریکسون برمی‌گردد. اگرچه در ابتدا سونی وضعیت خوبی در بازار چین داشت، اما به مرور زمان سهم آن کاهش یافت و حالا سهم بسیار کمی در چین دارد. بنابراین شاید حضو در بازار چین چندانی برای این شرکت منطقی نباشد.

با وجود احتمال خروج سونی از بازار موبایل چین، این شرکت همچنان به فعالیت در دنیای گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. حتی اگر روزی خبری از نسل جدید گوشی‌های اکسپریا نباشد، سونی همچنان در صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند باقی می‌ماند و بسیاری از گوشی‌های هوشمند با دوربین این شرکت وارد بازار می‌شوند.

درحال‌حاضر ژاپنی‌ها واکنشی به گزارش اخیر نشان نداده‌اند و همچنین وضعیت موجودی گوشی‌های سونی در چین هم تغییری را تجربه نکرده است. بنابراین شاید تنها با یک شایعه روبه‌رو باشیم.

سونی در آینده از نسل جدید گوشی‌های اکسپریا 1 و 5 رونمایی خواهد کرد. به نظر می‌رسد سونی در این گوشی‌ها از فناوری دوربین جدیدی استفاده می‌کند. علاوه‌براین، به نظر می‌رسد نسل بعدی اکسپریا 1 به دوربین سه‌گانه با سنسورهای 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا