یزدفردا: درحال‌حاضر اطلاعات دقیقی درباره سبک طراحی اولین آیفون تاشو منتشر نشده است.

به گزارش یزدفردا: درحالی‌که ابهامات زیادی درباره زمان معرفی آیفون تاشو وجود دارد، گزارش جدیدی مدعی عرضه زودتر از انتظار این محصول در سال 2026‌ شده است.

منابع مختلف، نظرات متفاوتی درباره اولین گوشی آیفون اپل دارند، بااین‌حال اکثر آن‌ها سال 2027‌ را به‌عنوان سال معرفی این محصول اعلام کرده‌‌اند. اما گزارشی جدید می‌گوید که اپل یک‌سال زودتر از پیش‌بینی‌ها گوشی تاشو خود را معرفی خواهد کرد.

آیفون تاشو زودتر از پیش‌بینی‌ها از راه می‌رسد؟

مدت‌هاست سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو حضور دارد و شرکت‌های چینی هم در چندسال اخیر وارد این بازار شده‌اند. بااین‌حال اپل هنوز از گوشی یا به‌طور کلی محصولی با نمایشگر تاشو رونمایی نکرده، هرچند چندین پتنت در این زمینه ثبت کرده است.

درحال‌حاضر اطلاعی از طراحی این محصول نداریم و نمی‌دانیم از طراحی صدفی مشابه گلکسی زد فلیپ بهره می‌برد یا طراحی مشابه گلکسی زد فولد خواهد داشت. اپل برای هر دو سبک طراحی پتنت ثبت کرده است و حتی می‌تواند دو آیفون تاشو روانه بازار کند.

اگرچه اپل به‌طور رسمی وجود چنین محصولی را تأیید نکرده است، اما با توجه به گزارش‌های فراوان، می‌توان از وجود چنین محصولی مطمئن بود. البته این احتمال وجود دارد که گوشی تاشو اپل به سرنوشتی مشابه خودروی این شرکت دچار شود. بلومبرگ چند روز پیش با انتشار گزارشی مدعی توقف پروژه «اپل کار» شد و اپل هنوز چنین گزارشی را رد نکرده است.

اگر اپل واقعاً برنامه‌ای برای عرضه اولین گوشی تاشو خود در سال 2026 داشته باشد، باید در این سال با نسل هشتم گوشی‌های تاشو سامسونگ رقابت کند؛ رقابتی که مسلماً آسان نخواهد بود.

به گفته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، تنها محصول تاشو اپل که با برنامه‌ریزی پیش می‌رود، مک‌بوک با نمایشگر تاشو 20 اینچی است. کو مدعی شده که این محصول سال 2027 به تولید انبوه می‌رسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا