یزدفردا: تیم ملی شمشیربازی سابر ایران تنها یک گام دیگر تا حضور قطعی در المپیک پاریس فاصله دارد و مشخص شد امتیاز کدام مسابقه بیشترین تاثیر را در دستیابی به این سهمیه داشته است.

به گزارش یزدفردا: تیم ملی شمشیربازی سابر ایران سوم فروردین در جام‌ جهانی مجارستان به رقابت می‌پردازد که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک است. تیم ملی ایران در حال حاضر و طبق رنکینگ المپیک سهمیه تیمی را دارد اما باید مجارستان را هم پشت سر بگذارد تا این سهمیه قطعی شود.

تیم‌های ایران و ژاپن برای گرفتن سهمیه از قاره آسیا رقابت داشته و در حال حاضر هم با یکدیگر ۲۴ امتیاز اختلاف دارند. ژاپن برای جبران این فاصله امتیازی باید در جام جهانی مجارستان به مدال برسد که با نتایج این تیم تاکنون اتفاق دور از انتظاری به شمار می‌آید.

مسابقاتی که امتیازشان برای کسب سهمیه تیمی محاسبه شد، جام جهانی اسپانیا، جام جهانی الجزایر، جام‌ جهانی گرجستان، جام‌ جهانی ایتالیا و جام‌ جهانی مجارستان، قهرمانی جهان و قهرمانی قاره‌ها هستند. ایران با مدال برنز جام‌ جهانی اسپانیا بیشترین امتیاز را از جام‌های جهانی به دست آورد و نقره قهرمانی آسیا هم امتیاز خوبی برای ایران به همراه داشت.

تیم ملی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو هم سهمیه تیمی داشت و پس از اعلام رسمی سهمیه المپیک پاریس، برای دومین دوره متوالی موفق می‌شود به سهمیه تیمی برسد.

جام جهانی مادرید: مقام سوم و ۴۰ امتیاز

قهرمانی آسیا: مقام دوم و ۵۲ امتیاز

قهرمانی جهان: مقام نهم و ۵۰ امتیاز

جام جهانی الجزایر: مقام هشتم و ۲۶ امتیاز

جام جهانی گرجستان: مقام یازدهم و ۲۳ امتیاز

جام جهانی ایتالیا: مقام هشتم و ۲۶ امتیاز

۱- کره‌جنوبی ۳۷۳ امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)

۲- مجارستان ۳۵۲ امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)

۳- آمریکا ۳۵۲ امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)

۴- فرانسه ۲۶۲ امتیاز (سهمیه چهار تیم اول رنکینگ)

۵- ایتالیا ۲۵۲ امتیاز (سهمیه قاره اروپا)

۶- ایران ۲۱۷ امتیاز (سهمیه قاره آسیا)

۷- آلمان ۲۱۷ امتیاز

۸- مصر ۲۰۲ امتیاز (سهمیه قاره آفریقا)

۹- ژاپن ۱۹۳ امتیاز

۱۰- رومانی ۱۸۲ امتیاز

۱۱- چین ۱۷۸ امتیاز

۱۲ کانادا ۱۷۶ امتیاز (سهمیه قاره آمریکا)

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا