یزدفردا: رییس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: قطعاً اصلاح‌طلبان در مجلس آینده فراکسیون تشکیل خواهند داد و احتمال دارد نیروهای انقلابی مجلس دوازدهم نیز دو فراکسیون سیاسی مجزا تشکیل دهند.

به گزارش یزدفردا: «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اینکه مردم با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی در انتخابات اخیر، نقشه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کردند، اظهار کرد: مردم ما یک بار دیگر با حماسه‌سازی خود، جواب محکمی به دشمنان این مرز و بوم دادند و به آنان فهماندند که پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و فریب دسیسه‌های آنان را نمی‌خورند.

وی با بیان اینکه حضور پر شور و نشاط مردم به ویژه جوانان در انتخابات ۱۱ اسفند پاسخ محکمی به دشمنان داد تا دیگر به فکر راه انداختن پروژه تحریم انتخابات در ایران نباشند، ادامه داد: مشارکت و حضور مردم در انتخابات اخیر بسیار خوب بود و ما ضمن آنکه باید قدردان مردم باشیم، باید خدمتگزاری صادق به مردم را همواره مد نظر داشته باشیم و مجلس آینده نیز باید در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: پیام حضور گسترده مردم در انتخابات برای دولتمردان هم این بود که بیش از گذشته به مردم خدمت کنند و در راستای حل مشکلات آنان گام بردارند.

وی افزود: مردم با حماسه‌آفرینی و حضور و مشارکت گسترده خود در انتخابات، رسالت‌شان را به خوبی انجام دادند و الان نوبت مدیران، مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که قدر رأی مردم را بدانند و برای رفع مشکلات کشور اقدامات لازم را انجام دهند و از هیچ تلاشی برای برون‌رفت کشور از مشکلات مضایقه نکنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی درباره آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: مجلس محل تضارب آرا و اندیشه‌ها است و باید هم این‌گونه باشد؛ باید درباره موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در مجلس بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری صورت گیرد. مجلس یکدست و یکپارچه اصلاً خوب نیست و باید صدای اقشار مختلف در مجلس شنیده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گرایش‌های سیاسی متنوعی به مجلس دوازدهم راه یافته‌اند، مجلس آینده پر چالش خواهد بود. قطعاً اصلاح‌طلبان در مجلس آینده فراکسیون تشکیل خواهند داد و احتمال دارد نیروهای انقلابی مجلس دوازدهم نیز «دو فراکسیون سیاسی» مجزا تشکیل دهند.

جوکار درباره ریاست مجلس دوازدهم نیز توضیح داد: از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه فردی بر کرسی ریاست مجلس دوازدهم بنشیند، نیاز به اطلاعات بیشتری داریم تا بتوانیم تحلیل درستی در این زمینه داشته باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا