یزدفردا: سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در سخنانی تأکید کرد که آمریکا و انگلیس مسئول تشدید تنش در دریای سرخ هستند و باید پیامدهای آن را نیز بپذیرند.

به گزارش یزدفردا: «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اظهار داشت: آمریکا و انگلیس مسئول پیامدهای نظامی‌سازی دریای سرخ هستند و باید پیامدهای آن را نیز بپذیرند.

وی گفت: ما بارها تأیید کرده‌ایم کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، را هدف قرار خواهیم داد.

عبدالسلام ادامه داد: آمریکا باید تلاش می‌کرد اسرائیل را ناگزیر به توقف تجاوز و جنگ کند، اما گزینه تشدید تنش را انتخاب کرد. نیروهای یمن تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهند که به آنها اخطار داده شود و آنها به اخطارها بی‌توجهی کنند.

سخنگوی انصارالله یمن همچنین خاطرنشان کرد: تجاوز به غزه کاملاً آمریکایی است و اسرائیل تنها یک ابزار اجرایی برای واشنگتن است.

وی افزود: جهان نباید فریب آمریکا را بخورد و جنایات نسل‌کشی اسرائیل علیه اهالی غزه را که با حمایت کامل آمریکا صورت می‌گیرد فراموش کند.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرارداد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تأکید کرده‌اند که کشتی‌رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا