یزدفردا: رسانه‌های دولتی کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کردند که کیم جونگ اون رهبر این کشور در جریان بازدید از یک پایگاه آموزشی نظامی خواستار تشدید «مانورهای عملی جنگ واقعی» شد.

به گزارش یزدفردا: خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون، در جریان بازدید از پایگاهی در منطقه غربی این کشور از امکانات آموزشی بازدید و مانورهای واقعی واحدهای نظامی را هدایت کرد.

این دیدار دو روز پس از آن انجام شد که کره جنوبی و آمریکا رزمایش سالانه سپر آزادی خود را برای تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای هسته‌ای و موشکی کره شمالی آغاز کردند.

کره شمالی این رزمایش مشترک را محکوم کرده و هشدار داده است که کشورها «بهای گرانی» خواهند پرداخت.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، اون وظایف مهمی را برای تشدید تمرینات عملی جنگ واقعی برای تضمین پیروزی در یک جنگ تعیین کرد. کیم همچنین به ارتش دستور داد تا رزمایش‌ها را برای بهبود توانایی‌های رزمی خود برای مهار دشمنان با «نیروی عظیم» و «کوچک‌ترین تلاش‌های آنها برای شعله‌ور کردن جنگ» افزایش دهند.

عکس‌های رسانه دولتی کره شمالی، کیم را نشان می‌دهد که با دوربین دوچشمی تمرینات را مشاهده می‌کند و با تفنگ AK-74 در موقعیت تیراندازی قرار دارد.

رزمایش نظامی بین کره جنوبی و ایالات متحده در حالی برگزار می شود که کره شمالی در ماه‌های اخیر با پرتاب موشک های کروز از خشکی و دریا و شلیک توپخانه در نزدیکی مرزهای پرتنش دریای غربی، آزمایش‌های تسلیحاتی خود را افزایش داده است. پیونگ یانگ این مانورهای نظامی مشترک را به عنوان تمرین برای تهاجم محکوم کرده است. سئول و واشنگتن این ادعاها را رد کرده و می گویند تمرینات نظامی آنها ماهیت دفاعی دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا