یزدفردا: چهره فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ در رومانی مشخص شد.

به گزارش یزدفردا: در پایان رقابت های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ در بخارست پایتخت رومانی، چهره نفرات راه یافته به دیدار فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم مشخص شد.

در مهمترین دیدارهای برگزار شده روز نخست، اسماعیل موسوکائف کشتی گیر روسی الاصل مجارستان و دارنده ۲ مدال طلا و یک برنز جهان در وزن ۶۵ کیلوگرم، در این رقابت ها در وزن غیرالمپیکی ۷۰ کیلوگرم به میدان رفت اما در نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۵ مقابل آرمن آندرسیان دارنده مدال برنز جهان از ارمنستان تن به شکست داد.

ختیک تسابولوف کشتی گیر سرشناس روس تیم صربستان و دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان نیز در این رقابت ها در یک وزن بالاتر به میدان رفت و در وزن ۷۹ کیلوگرم در همان دور نخست در یک مبارزه حساس برابر فرانک چامیزو کشتی گیر عنوان دار و کوبایی الاصل ایتالیا و دارنده ۲ مدال طلا و یک نقره و یک برنز جهان که او نیز در یک وزن بالاتر در این مسابقات به میدان رفت، با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

چامیزو در ادامه رقابت های وزن ۷۹ کیلوگرم، برابر کشتی گیران استونی و آذربایجان نیز به برتری رسید اما در نیمه نهایی مقابل ماگومدحبیب کادیماگمدوف کشتی گیر روسی الاصل از بلاروس و دارنده مدال نقره المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم، با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

احمد عثمان اف دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ از روسیه نیز در نیمه نهایی مقابل آوتاندی کنچادزه دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از گرجستان ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم در غیاب عبدالرشید سعدالله یف روس و دارنده ۷ طلای جهان و المپیک که از فرودگاه رومانی به روسیه بازگردانده شد، باتیربک تساکولوف کشتی گیر روسی الاصل از اسلواکی و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۲ در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ماگومد خان ماگمدوف دارنده مدال های نقره جهان ۲۰۲۳ و برنز جهان ۲۰۲۲ از آذربایجان با نتیجه سنگین ۱۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

احمو باتائف کشتی گیر روسی الاصل تیم بلغارستان و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۲ نیز در یک چهارم نهایی مقابل ولادیسلاو بایتسائف کشتی گیر روسی الاصل تیم مجارستان و دارنده مدال های نقره و برنز اروپا ۵ بر صفر تن به شکست داد و حذف شد.

در این وزن گیوی ماتچراشویلی دارنده ۲ مدال برنز جهان ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ از گرجستان و ماگومدخان ماگمدوف آذربایجانی راهی فینال شدند.

نتایج دیدارهای نیمه نهایی ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی اروپا به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم:

آرسن هاروتونیان(ارمنستان) ۱۰ - اسلام بازرگانوف(آذربایجان) صفر

ماهمت کاراووس(ترکیه) ۱۰ - روبرتی دینگاشویلی(گرجستان) صفر

وزن ۶۵ کیلوگرم:

گاژی مراد رشیداف(روسیه) ۱۲ - دبیساشویلی(گرجستان) یک

اسلام دودایف(کشتی گیر روسی الاصل آلبانی) ۳ - علی رحیم زاده(آذربایجان) یک

وزن ۷۰ کیلوگرم:

آکاکی کمرتدلیدزه(گرجستان) ۵ - رمضان رمضان اف(بلغارستان) ۲

آرمن آندرسیان(ارمنستان) ۸ - اسماعیل موسوکائف(مجارستان) ۵

وزن ۷۹ کیلوگرم:

احمد عثمان اف(روسیه) ۳ - آوتاندی کنچادزه(گرجتسان) صفر

ماگومد حبیب کادیماگمدوف( بلاروس) ۴ - فرانک چامیزو(ایتالیا) صفر

وزن ۹۷ کیلوگرم:

ماگومدخان ماگمدوف(آذربایجان) ۷ - ولادیسلاو بایتسایف(مجارستان) ۲

گیوی ماتچراشویلی(گرجستان) ۷ - ایراهیم چیفتچی(ترکیه) ۲

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا