رئیس سازمان آموزش وپرورش استان در جلسه شورای اسلامی شهر یزد شرکت نمود

به گزارش واحد دريافت خبر يزدفردا: مهندس زابلی رئیس جدیدسازمان آموزش وپرورش استان بنا به دعوت این شورا درسیصدوپانزدهمین جلسه شورا حضوریافت.
براساس این گزارش اسکندر اصلانی رئیس شورا ضمن آرزوی موفقیت برای آقاي زابلی وعزیزان دیگری که مسئولیتی را بر عهده گرفته اند اظهارداشت: باتوجه به شغل حساس معلمی ومسئولیت سنگینی که ایشان عهده دار شده اند ازقول یکی از دانشمندان مطلبی را نقل می کنم ((آقایی و نوکری هرنسلی بستگی به دو قشرآن جامعه دارد، کسانیکه درس میدهندوکسانیکه درس می خوانند،اگراین دوقشرکارشان را به خوبی انجام دهند آن جامعه آقاست واگر درکارشان سکته ای ایجاد شود جامعه نوکر است.))
وی گفت : اگر معلم واستاد را درجامعه حذف کنیم ،آینده را حذف کرده ایم چون بالاترین ثروت جامعه نسل جوان است که به دست معلمان و اساتید پرورش داده می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد از آقاي زابلی خواست تا شورا را درکنار آن سازمان ببیند و شورا نیز هر کاری که بتواند برای آموزش وپرورش این دیار انجام می دهد.
این گزارش حاكی است در این جلسه ، پرورش و تزکیه دانش آموزان درکنار آموزش و رتبه های بسیار خوبی که دانش آموزان یزدی در سطح کشور آورده اند وحضور بیشتر آنها در امور اجتماعی ، بازنگری در کتابخانه های مدارس و دقت درچاپ نشریات داخلی مدارس ، رسیدگی به وضعیت فیزیکی و ظاهری برخی ازمدارس و زیباسازی آنها، جلوگیری ازاستفاده دانش آموزان ازموتورسیکلت وگوش زد کردن خطرات عدم استفاده صحیح ازاین وسیله توسط فیلمهایی که از تصادفات و  بيمارستانها تهيه مي شود ، مشکلات بازنشستگان سازمان،مدارس غیرانتفاعی وتحت الشعاع قرارگرفتن مدارس دولتی واثرات سوءآن بردانش آموزان و خانواده ها و حتی معلمین ، آموزش مهارتهای زیستن و زندگی کردن، مسأله اوقات فراغت و ساماندهی مناسب آن،تقویت واحدهای مشاوره وحراستهای سازمان برای شناخت و جلوگیری از عواملی که باعث بزه کاری می شود ، توجه ویژه به مناطق محروم و استعدادهای آن مناطق ، رسیدگی به وضعیت معیشتی برخی از دانش آموزان بی بضاعت از جمله مواردی بود که توسط اعضای شورا مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت . 
زابلی رئیس سازمان آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه اظهارداشت بنده معتقدم اگر از همان روز اول که یک دانش آموز قدم به مدرسه گذاشت برنامه ریزی صحیح و اساسی داشته باشیم و فنداسیون محکم ایجاد کنیم دیگر تا دانشگاه خوب و مؤثرخواهد بود .
انسان مخلوق پیچیده ای است ولی خداوند متعال در قالب دین و قرآن برنامه ای را برای آبادانی دین و دنیا و آخرت انسان داده است ولی متأسفانه علم هدفش را کم کرده است . کسی که در زمینه دینی عالم می شود مشکلی ندارد هر کسی که عالم و عامل و مخلص باشد تازه هر لحظه بر سردوراهی است و خداوند برای همین می فرماید تقوا پیشه کن .
رئیس سازمان آموزش وپرورش استان تصریح کرد برنامه ریزی شده است درهنگام ثبت نام مدارس بجز وجه کتاب و بیمه هیچگونه وجه دیگری دریافت ننمایند حتی در جلسات اولیاء و مربیان و با متخلف نیز به شدت برخورد می کنیم .
وی گفت مدارس غیرانتفاعی نیز یک معضل دوبعدی درآمده است برخی خوب کارمی کنند و برخی نیز به تعطیلی کشیده شد ، جهت بازسازی و ترمیم و زیباسازی مدارس نیز برنامه ریزی شده از وجود خود دانش آموزان استفاده شود و به هرصورت امیداست که همه دست به دست هم دهیم و با استفاده از تجربیات درخدمت نسلی باشیم که اگر درست پرورش یابد هم اسلام و هم ایران زنده است .

با تشكر از :روابط عمومي شوراي اسلامي شهريزد

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا