یزدفردا: فرماندار شهرستان مروست: ۳ طرح شاخص مروست پس از یک دهه، سال آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

به گزارش یزدفردا: جواد دانشور با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به یزد برای شهرستان مروست گفت: اعتبار مصوب شده ۲۲۰ میلیارد تومان در حوزه‌های کشاورزی، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان و. بود که تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان جذب اعتبار شده است.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به یزد برای شهرستان مروست نیز اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان مصوب شد که در انتظار جذب این اعتبار هستیم.

فرماندار شهرستان مروست با بیان اینکه در شهرستان مروست چهار پروژه شاخص وجود دارد، گفت: مجتمع فرهنگی_هنری مروست، استخر شنا، اجرای باند دوم هرابرجان _ هرات و رینگ برق ابرکوه مجموعه معادن اسمالون شهرستان مروست از مهمترین پروژه‌های این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در حوزه برق‌رسانی اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان رقم خورد، گفت: در سال گذشته ۹ آبادی شهرستان مروست از نعمت برق برخوردار شدند.

دانشور ادامه داد: رسیدگی به زیرساخت‌های شهرک‌های مسکونی روستایی در دو بخش مرکزی و ایثار و برق‌رسانی به این شهرک‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی با بیان اینکه افت فشار برق و قطعی مکرر برق در شهرستان مروست عنوان کرد: شغل بیشتر مردم شهرستان مروست کشاورزی است و قطعی مکرر برق در این شهرستان نیز باعث مشکلات بسیاری برای کشاورزان شد، بنابراین در راستای حل این معضل پروژه رینگ برق شهرستان ابرکوه به شهرستان مروست به عنوان یک پروژه پدافند غیرعامل در این شهرستان مطرح شده است.

فرماندار شهرستان مروست ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه در سال آینده انجام خواهد شد و با بهره‌برداری از این پروژه برق شهرستان مروست از دو استان کرمان و یزد تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها بیش از یک دهه به مشکل تامین مالی خورده بودند، اظهار کرد: استخر شنا و مجتمع فرهنگی شهرستان مروست بیش از یک دهه برزمین مانده بود و پس از تامین اعتبار این پروژه‌ها از سفر ریاست جهوری سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا