ستاد استانی بزرگداشت دهه فجر به ریاست استاندار و به منظور احصا پروژه های قابل افتتاح در استان و تدوین و ارائه برنامه های ابتکاری و خلاقانه در این ایام برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به لزوم ارائه برنامه‌های دارای زمان‌بندی دقیق و تقویم رویدادهای دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اظهار کرد: این تقویم در اختیار صدا و سیما قرار گیرد تا جهت برنامه‌ریزی برای پوشش آنها در سطح رسانه ملی، اقدام شود.
وی با بیان اینکه در تداوم دهه فجر انقلاب اسلامی یک رویداد و امتحان بزرگ دیگری از حضور مردم به نام انتخابات وجود دارد، گفت: بر این اساس، جهت‌گیری تمامی برنامه‌ها باید به سمت امیدآفرینی، افزایش رضایت‌مندی مردم و افزایش مشارکت در انتخابات باشد.
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: انتخابات قوی موجب شکل‌گیری مجلس قوی خواهد شد که در کنار یک دولت قوی، هدف «ایران قوی» را محقق خواهد ساخت.
وی در ادامه حوزه آموزش و پرورش را بهترین بستر برای مردمی سازی دولت دانست و تصریح کرد: در راستای مردمی‌سازی رویدادهای دهه فجر اقداماتی نظیر آذین بندی مدارس، انتخاب برترین‌های جشنواره‌های کلاسی، برگزاری رویداد رقابتی نصب پرچم کشور در مقابل خانه‌ دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.
استاندار یزد با بیان اینکه مخاطب خاص جهاد تبیین دانش آموزان هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۶۰۰ جشن دهه فجر انقلاب اسلامی و رویدادهای مختلف در ۱۶۰۰ مدرسه استان برنامه‌ریزی شود.
وی در ادامه بر ضرورت تشکیل کمیته افتتاح و نیز اعلام فهرست نهایی پروژه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی قابل افتتاح در استان طی دهه فجر انقلاب اسلامی و اطلاع رسانی کامل آن ها به مردم تاکید کرد.
فاطمی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات شورای تامین استان توسط فرمانداران شهرستان ها گفت: حادثه تروریستی کرمان اولین و آخرین خباثت بدخواهان ملت ایران نبوده و از طرف دیگر برقراری امنیت یکی از راهبردهای چهارگانه مورد تاکید مقام معظم رهبری در مورد انتخابات است.

وی با اشاره به لزوم تبیین طرح‌های تاریخ ۴ دهه انقلاب اسلامی و خدمات برجسته دولت سیزدهم به اضافه خیانت های دوران پهلوی در دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بدون تبیین و تحلیل اتفاقات رخ داده در حکومت‌های پهلوی و قاجار امکان شناخت برکات انقلاب اسلامی برای مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

استاندار یزد در ادامه با تاکید بر نقش آفرینی بیشتر مجموعه های اداره کار و صمت در جهاد تبیین، اظهار داشت: در صورت برنامه‌ریزی صحیح، کارفرمایان و واحدهای صنعتی نیز همراهی لازم را جهت برگزاری مراسم فرهنگی برای هزاران نفر از جامعه کارگری استان خواهند داشت.

استاندار یزد در پایان با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای بزرگداشت تولد انقلاب یک ملت، خاطرنشان کرد: همه ما عزت و آبروی خود را مرهون انقلاب اسلامی، برکت امام خمینی (ره)، هدایت رهبری و خون مطهر شهدا هستیم و باید دین خود را به آنها ادا کنیم.

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا