انعکاس مطبوعات استان دریزدفردا :اين مطلب در برگيرنده "انعكاس هفته نامه آيينه شماره 140" "طنز شماره 140" با عنوان "دختران و پسران دم بخت و در انتظار خوشبختي!! بشتابيد كه تأخير موجب پشيماني است" به قلم زبان دراز است.

دختران و پسران دم بخت و در انتظار خوشبختي!! بشتابيد كه تأخير موجب پشيماني است
زبان دراز"فرزند حقير فقير سراپا تقصير بر خلاف پدرش يعني «بنده زبان دراز» كه بويي از اقتصاد و زرنگي در جذب سرمايه‌هاي سرگردان نداشته، شامه تند و تيزي در اين موارد دارد. همين ديروز ناگهان مثل ترقه به هوا پريد روزنامه را به سويي پرتاب كرد و در حالي كه ساك و چمدانش را مهيا مي‌كرد پرسيدم: اي عزيزتر از جان:(به كجا چنين شتابان).
گفت: پدر عزيز هواي تأهل به سرم زده و اكنون وقت اجابت امر شما و والده مكرمه در اختيار نمودن همسر رسيده است. بنده كه از شنيدن اين سخن بسيار مشعوف و مسرور شدم ليستي از اسامي دختران دم بخت كه بعضاً كمي تا قسمتي در آستانه ترشيدن هم بودند و خيلي از آنها به خاطر فقر و فاقه و نداشتن جهيزيه يا بدنبال چشم و هم چشمي‌ها در عالم تجرد و مجردي مانده بودند را به اتفاق والده مكرمشان در اختيار فرزندم گذاشتنم و گفتم كه گزينه مورد نظر را علامت بزن كه او گفت: پدر بزرگوارم در شگفتم چرا از مساله پرت شدي!! عزم سفر به بعضي از كشورهاي مجاور آسياي ميانه و عربي و يا آفريقايي و آمريكاي لاتين را دارم. در حال حاضر براي انتخاب شريك زندگي، سرزمين موعود را بر وطن مألوف ترجيح مي‌دهم.
در اين حال از تعجب چيزي شبيه شاخ از دو طرف كله‌ام بيرون پريد كه عجبا (چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است) اين همه دختر دور تا دور تو است چرا آنجا؟ گفت: در روزنامه نوشته بود: فلان موسسه عام المنفعه (كه بر سر هر كوچه و مغازه و نقاط عمومي شعبه دارد» جهيزيه دختران دم بخت كشورهاي دوست و رفيق و مسلمان را تقبل كرده و وام ازدواج و كمك‌هاي غير نقدي مي‌دهد... بنابراين ...
بشتابيد كه تأخير موجب پشيماني است، جناب آقاي آميرزا قلمدون شما دستپاچه نشويد،!! جوانان را مي‌گويند.
یزدفردا
 
 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا