مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در این استان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده این جشنواره که اواخر بهمن ماه سالجاری به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می شود.

احسان عابدی ضمن  تبریک سالروز میلاد فاطمه زهرا (س) در آیین آغاز بکار نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان یزد افزود:

 این جشنواره بعد از 27 سال که در استانهای دیگر به خصوص چند سال در همدان برگزار می شده ، امسال قرار است این رویداد در استان یزد برگزار شود و  این افتخار نصیب استان شده است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره در اردکان شاهد حضور انبوه هنرمندان مختلف از کشورهای مختلف و استان خواهیم بود و  یک شور و نشاطی در استان ایجاد می شود.

عابدی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره تئاتر استانی تصریح کرد: این جشنواره با موضوع خانواده و جوانی جمعیت برگزار می شود.

وی با اشاره به تعدد رویدادهای فرهنگی استان تصریح کرد: برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که رویدادهای فرهنگی و هنری در مرکز برگزار نشود بلکه در شهرستانها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری  پشتوانه هنرمندان است که هم خودشان را محک بزنند و کار تولید کنند بعضا برخی از هنرمندان شغل انها کارهای هنری است و به عنوان شغل دوم به حرفه خود نگاه نمی کنند.

دبیر اجرایی  هم ضمن قددرانی از همراهی  و همکاری از همه مسوولان در برگزاری این جشنواره گفت: در این جشنواره از ظرفیت هنر در موضوع جمعیت و خانواده استفاده شده است.

مسعود نوریان دبیر اجرایی نخستین جشنواره استانی تئاتر اردکان  با اشاره به اینکه موضوع خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: به اعتقاد مباحث اجتماعی روابط اجتماعی در خانواده اصالت دارد عدالت نیست ،روابط اجتماعی که با الفت، همدلی  و محبت همراه باشد اصالت است و به عبارتی دیگر عدالت کم است برای تثبیت خانواده.

وی اضافه کرد: تئاتر بخاطر زنده بودن و ناخودآگاه بودن در زمان بسیار شبیه به زندگی و خانواده است و تصمیم گرفته شده این رویداد فرهنگی با این موضوع شکل گیرد و هنرمندان خوبی در این جشنواره نقش آفرینی کردند.

وی اضافه کرد: مجموعا  ۲۸ گروه نمایشی آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند که ۱۸ اثر به بخش بازبینی راه یافت و در مرحله نهایی ۹ اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا