نشست شورای مسکن استان یزد به ریاست استاندار و با حضور اعضای شورا به منظور بررسی مسائل مربوط به پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان یزد برگزار شد.

استاندار یزد در حاشیه این نشست، پروژه نهضت ملی مسکن را یکی از حوزه های مورد توجه و تاکید رئیس جمهور دانست و گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین، فراگیرترین و امید آفرین ترین پروژه نیمه تمام کشور، به صورت مستقیم بر رشد تولید، مهار تورم و رضایتمندی مردم و حل مشکل حاشیه نشینی اثر می گذارد.  
 
فاطمی در ادامه، با اشاره به برگزاری هفتگی نشست های شورای مسکن؛ با توجه به اهمیت این حوزه، اظهار کرد: مسائل مربوط به پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت شبانه روزی و با جدیت پیگیری شود.  
 
وی با اشاره به تعریف سه سایت 377 هکتاری، 750 هکتاری و 577 هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر یزد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بخشی از واحدهای سایت 377 هکتاری(پردیس زندگی) آغاز شده و با سرعت خوبی در حال اجراست.  
 
استاندار یزد با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری ها، کارگزار پروژه پردیس زندگی است، اضافه کرد: با توجه به مطالبه فضای تفرجگاهی مناسب از سوی مردم، پارک پردیس زندگی به مساحت 57 هکتار طراحی و عملیات اجرایی آن در سالجاری آغاز خواهد شد.  
 
فاطمی با بیان اینکه برای این مجموعه 600 میلیارد تومان تامین اعتبار می شود، تصریح کرد: 300 میلیارد تومان آن توسط استان و 300 میلیارد تومان آن توسط مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد تامین خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه به جای مسکن سازی، به دنبال شهرسازی هستیم خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نماها و سبک معماری ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن، کمیته فنی جهت ساخت نماها به صورت ایرانی_اسلامی و انجام ساخت و سازها با سبک اصیل ایرانی، تشکیل شده است.  
 
استاندار یزد در همین راستا با اشاره به برنامه ریزی جهت اجرای همزمان زیرساخت های زیربنایی و روبنایی سایت پردیس زندگی نظیر مسجد، مدرسه، نانوایی و غیره، گفت: این مهم به عنوان یکی از رویکردهای مهم در ساخت سایت ها مد نظر استان قرار دارد.  
 
وی در ادامه با بیان اینکه سایت 750 هکتاری در ادامه سایت 377 هکتاری نهضت ملی مسکن قرار دارد، افزود: توافق های اولیه جهت آماده سازی و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  این سایت توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام شده و مسائل آن در حال پیگیری است.  
 
استاندار یزد ادامه داد: در صورت استقرار کارخانه قرارگاه جهت صنعتی سازی، ماهانه 600 واحد مسکونی به صورت کامل آماده و به متقاضیانی که آورده های خود را ارائه دهند، تحویل داده می شود.  
 
فاطمی با اشاره به آخرین برنامه ریزی های انجام شده برای سایت 577 هکتاری یزد، اظهار کرد: این سایت با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با مشارکت 50 انبوه ساز یزدی اجرا خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان ها نیز با جدیت پیگیری می شود، گفت: عزم جدی استان بر تسریع در روند اجرای آماده سازی اراضی و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم استان است.

 

مجید دهقانی زاده










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا