مانور (عملیات تمرینی) لحظه صفر شهرستان بهاباد یزد روز دو‌شنبه و به صورت از پیش اعلان نشده، برگزار و سطح آمادگی دستگاه‌های مختلف این شهرستان در زمان بروز حوادث احتمالی بررسی شد.

به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

مانور لحظه صفر  در شهرستان بهاباد برگزار شد

مانور (عملیات تمرینی) لحظه صفر شهرستان بهاباد یزد روز دو‌شنبه و به صورت از پیش اعلان نشده، برگزار و سطح آمادگی دستگاه‌های مختلف این شهرستان در زمان بروز حوادث احتمالی بررسی شد.

فرماندار بهاباد درجریان برگزاری این مانور در گفت و گوئی با خبرنگار ما در خصوص اجرای این مانور اظهارداشت : مانور لحظه صفر شهرستان بهاباد در راستای ارتقای توان اعضای مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد.

علیرضا تیموری تشریح کرد: در ابتدای این مانور با سناریو از پیش تعیین شده، اعلام وقوع حادثه به ستاد بحران شهرستان ابلاغ شد و ستادبحران به تمامی دستگاه‌های امدادی و مربوطه شهرستان اعلام آمادگی داد و تمامی نیرو‌ها به محل حادثه اعزام شدند..

فرماندار بهاباد گفت : در این مانور، عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت مشخص و به دستگاه‌ها اعلام شد که امیدواریم هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌ها در مواقع خاص ایجاد شود و در زمان کمتر و با هماهنگی بیشتری دستگاه‌ها برای انجام عملیات و در زمان بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: مانورهای لحظه صفر از جمله روش‌های مرسوم برای حفظ آمادگی نیروهای امدادی است و موضوعی که در سال جاری مورد اهتمام جدی فرماندار شهرستان قرار گرفته تا سطح آمادگی مدیران و نیروهای امدادی و عملیاتی برای مواجهه با بحران‌ها افزایش یابد.

فرماندار بهاباد تصریح کرد : در این مانور دستگاههای خدمات رسان به ترتیب آتش نشانی به مدت هفت دقیقه جزءاولین نیروهائی بود که به محل حادثه رسید و بعد به ترتیب اورژانس نه دقیقه و  هلال احمر هم در مدت ده دقیقه در محل حادثه حاضر شدند .

تیموری در پایان از حضور به موقع نیروها و دستگاههای خدمات رسان در مانور لحظه صفر شهرستان تشکر و  قدردانی کرد و افزود : امیدواریم همیشه درمانورهائی که انجام میشود حضور به موقع داشته باشیم .

مانور فرضی لحظه صفر در 5 کیلومتری محور بهاباد به آسفیچ و با موضوع  تصادف خودروی سمند با پژو انجام  شد .

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا