یزدفردا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهم‌ترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمد است.

به گزارش یزدفردا: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهم‌ترین روش‌های توسعه اشتغال و افزایش درآمد محسوب و کمبود صنایع تبدیلی در شهرستان خاتم موجب خام‌فروشی، عدم برندسازی این محصولات در بازار‌های جهانی و در نتیجه دریافت حداقل ارزش افزوده محصولات کشاورزی است که سالانه سبب ضرر و زیان هنگفت کشاورزان می‌شود.

این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی استان و پیشگام در تأمین منابع غذایی محسوب می‌شود که اقتصاد آن وابسته به کشاورزی می‌باشد؛ به طوری‌که سالانه چندین هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید و عرضه می‌نماید؛ لذا توسعه بخش کشاورزی نیاز اساسی این شهرستان می‌باشد.

مهدی فتحی گفت: سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این شهرستان تولید می‌شود که نبود صنایع تبدیلی و کارخانجات بسته‌بندی کافی عامل هدر رفت بسیاری از این محصولات می‌شود که این مسئله مبین لزوم پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش به بهره برداران شهرستان خاتم در راستای ایجاد صنایع تبدیلی به منظور افزایش عمر مصرف محصولات کشاورزی، عدم خام‌فروشی و ایجاد اشتغال و توسعه در شهرستان می‌باشد.

وی افزود: توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب اشتغالزایی، رفع فقر و محرومیت، توسعه کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از خام فروشی و هدر رفت محصولات کشاورزی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مردم شهرستان و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی می‌شود.

فتحی با بیان انکه تولید محصولات کشاورزی به تنهایی کافی نیست؛ تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی منوط به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است و باید در زمینه شرایط نگهداری و صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی و رسیدگی لازم از سوی مسئولین صورت گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا