دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به واسطه برگزاری این جشنواره در یزد گفت: برگزاری جشنواره قصه‌گویی گامی موثر در مسیر ترویج فرهنگ قصه گویی و گسترش آموزه‌های دینی و فرهنگی در جامعه است.

به گزارش یزدفردا؛ سیده عالیه قوامی در راستای برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد پایتخت قصه ایران پیامی صادر کرد.
 
به نام خداوند مهربان قصه گو، خدایی که قصه را صدای آرامش قرار داد تا در گوشه گوشه ی دنیا، کودکان با طعم آرام قصه بزرگ شوند. این روزها جهان شهر یزد در حال و هوای ترمه و ابریشم، خانه خود را آراسته و فرش حریر انار و نارنج در خود گسترانیده است تا میزبان بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی باشد.
یزد شهری به قدمت تاریخ و فرهنگ قصه گویی بوده و بسیار شایسته است که پایتخت قصه نیز باشد و امسال این عنوان به یزد داده شد، خشت به خشت دیوارهای کوچه و خیابان و خانه های شهر جهانی یزد، هر کدام دنیایی از قصه در سینه دارند. باید در کوچه‌های آشتی کنان قدم بزنی، به نسیمی گوش بسپاری که از دریچه های بادگیر گذر کرده و زیر ساباط نمناک رسیده است و می‌توان به پیچ و خم اسلیمی‌های کاشی در مسجد جامع یزد نگاه کرد و رنگ فیروزه آن را به خاطر سپرد.
شهر یزد؛ خاستگاه پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران، مهدی آذر یزدی و پایتخت قصه ایران از دیرباز، کرسی قصه گویی، شیرینی و نُقل محفل نهاد مقدس خانواده‌های یزدی بوده است و چه لحظه‌های زیبایی که با بیان گرم و دلنشین پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، برای کودکان ما به یادگار ماند و جاودانه شد.
قصه‌ای که با تمام ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایش، آرام آرام پناه لحظه هایمان گردید، نَقل‌هایش به جانمان نشست، حماسه‌اش بیدارمان کرد و حلاوتش گوش جانمان را شنوا گردانید؛ تا بدین روزگار، که باید امانت قصه توسط قصه گویانی متبحر و مجرب بازگو شود تا در نهاد پاک کودکان دنیا جاودانه بماند.
 جهان شهر یزد با تمدنی نام آور این روزها در مسیر رخداد بسیار مهمی قرار دارد و برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گامی موثر و مهم در مسیر ترویج فرهنگ قصه گویی در جامعه و گسترش آموزه‌های غنی دینی و فرهنگی خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا