فرماندار خاتم به مناسبت هفته دولت گزارشي از اقدامات انجام شده دولت طي يكسال گذشته را ارائه نمودند

 یزدفردا :بنابراعلام روابط عمومی فرمانداری خاتم "سيد ناصر امامي فرماندار شهرستان در بين دو خطبه نماز جمعه مورخ 6/6/88 در محل مسجد جامع هرات ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام راحل (ره) و شهداء و شهيدان رجايي و باهنر و تشكر از امام جمعه محترم به خاطر اختصاص وقت به اينجانب و همچنين تشكر از مردم شهرستان تصريح كرد ما در شهرستان خاتم در تمامي حوزه ها مشكلات و كمبودهايي داريم و پي گيري اين امور كاري بسيار سنگين مي باشد كه عزم و اراده همه مردم را مي طلبد كه انشاءا... با همت يكديگر بتوانيم شهرستان را به جايگاه واقعي خود برسانيم البته از اول انقلاب اقدامات بسيار زيادي در اين شهرستان انجام شده است و ارتقاء اين منطقه از آبادي به بخش و شهرستان خود گوياي اين توسعه است .

سيد ناصر امامي افزود:طي 9 ماهه گذشته و از ابتداي قبولي مسئوليت اينجانب اقدامات بسيار خوبي را در بحثهايي زير بنايي بخصوص در حوزه هاي ورزشي ، كشاورزي ، راه و ترابري ، تاسيس ادارات و ساختمان اداري و ... انجام شده است بطوريكه امسال بحمدا... در هفته دولت 21 پروژه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و ششصد و چهل شش ميليون ريال به بهره برداري و افتتاح خواهد شد كه از جمله اين پروژه ها احداث ساختمان فني و حرفه اي ، سالن ورزشي شهداي مروست ، راه روستاي وليعصر (عج) ، برق رساني به روستاي چاه مهدي ، بهسازي روستايي ، زمين ورزشي روستاي كرخنگان ، بهسازي روستاهاي ولي عصر ، چاهك و ... مي باشد.

وی تاکید کرد " طي 9 ماهه مسئوليت خود در زمينه هاي مختلف پي گيري هايي داشته ام در زمينه فرهنگ وهنر ساخت حوزه علميه ، كلنگ زني مصلي هرات ، برگزاري جلسات متعدد با روحانيون و حضور در مراسمهاي مذهبي ، اعتكاف و محرم از جمله اين اقدامات مي باشد .

فرماندار شهرستان خاتم افزود:در حوزه اجتماعي حضور مستمر در بين مردم ، برگزاري انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ، تعامل با شوراهاي اسلامي شهر و روستا و و شركت در جلسات آنها ، انعكاس اخبار شهرستان از طريق صدا و سيما ، پورتال فرمانداري ، سايتها و برنامه هاي راديويي و تلويزيوني ، مصاحبه هاي رسمي ، جلسات پرسش و پاسخ و سفرهاي شهرستاني ، تعداد 1426 ملاقات عمومي با مردم شهرستان ازجمله اقدامات مي باشد .

در بخش آموزش و پرورش مي توان به اخذ مجوز دبيرستان نمونه ، برگزاري كلاسهاي كنكور در ميبد و اردكان ، سفروزير محترم آموزش و پرورش و مصوباتي در اين زمينه و شركت در جلسات شوراي آموزش و پرورش اشاره نمود.

در بخش آموزش عالي راه اندازي دانشگاه پيام نور هرات تا پايان سالجاري ، افزايش رشته هاي آموزشكده كشاورزي امين ، كلنگ زني ساختمان دانشگاه آزاد اسلامي ، اخذ مجوز استقرار جهاد دانشگاهي در شهرستان و مساعدت به دانشجويان خارج از شهرستان از جمله اقدامات مي باشد.

در حوزه صنعت اخذ مجوز معافيت مالياتي ده ساله واحدهاي صنعتي شهرستان ، اخذ مجوز 5 كارخانه صنعتي ، كلنگ زني كارخانه شير ، پيگيري در خصوص راه اندازي پتروشيمي ، كارخانه فولاد و كارخانه سيمان از جمله اقدامات مي باشد كه در اين راستا با وزيران مربوطه نيز مذاكراتي انجام شده و توافقاتي نيز بعمل آمده است .

21 ميليارد ريال تسهيلات زودبازده نيز براي احداث كارخانجات اختصاص داده شده كه انشاءا... با پي گيري هاي بعمل آمده و بعد از حل مشكل آب جذب خواهد شد .

در حوزه حوادث غير مترقبه اولين اقدام پي گيري و معرفي شهرستان به عنوان منطقه خشكسالي بود پي گيري اخذ مبلغ 670/9/3 ميليون تومان از 9 ماه پيش و اعلام به موقع حوادث شهرستان مانند تگرگ و ... به مركز استان ، موافقت احداث چاه اضطراري در روستاهاي كرخنگان ، چنارناز ، كوشك و حسن آباد خوانسار ، و نهايتا" معرفي شهرستان به عنوان منطقه محروم ازاهم اقدامات مي باشد .

در بخش آرد و نان تغيير آرد شهرستان از كارخانه خوشه مهريز به كارخانه روشن و دانه سا يزد راه اندازي نانوايي كورنون ، فانتزي و اصلاح نانوايي سنگك از جمله اقدامات بوده است .

در بخش بازرگاني ، فعال كردن كميسيون نظارت ، افزايش بازرس به مجامع امور صنفي ، جذب نيروي كارشناس و دو نفر بازرس در اداره بازرگاني شهرستان ، برگزاري نمايشگاههاي عرضه مستقيم محصولات و كالاها از جمله اين اقدامات مي باشد .

در حوزه عمران شهري كمك به شهرداري ها ي هرات و مروست مبلغ 688/1 ميليارد تومان ،بهره برداري از باند اول كمربندي هرات تا اواخر سالجاري پي گيري جهت يك دستگاه كاميون زباله كه موافق شده 50 ميليون تومان شهرداري و 50 ميليون استانداري اختصاص دهند و خريداري گردد و آسفالت معابر از جمله اقدامات مي باشد .

در حوزه عمران پي گيري و آغاز عمليات اجرايي سد هرات ، گازرساني كه تا اواخر سال آينده 60 % انجام خواهدشد افتتاح آبرساني به شهر هرات ، مصوبات سفر دوم رياست جمهوري و سفر استاندار محترم كه اعلام شده است را طي اين 9 ماه داشته ايم .

در زمينه بهداشت و درمان اخذ مجوز درمانگاه تامين ذاجتماعي ، موافقت استقرار 3 پزشك متخصص از اول آبانماه در بيمارستان آيت ا... خاتمي ، خريد يكدستگاه آمبولانس و ... از جمله اقدامات مي باشد .
در حوزه امنيت :

پي گيري و اخذ مجوز احداث ساختمان پليس راه در مسير هرات هرابرجان ، ساختمان ستاد فرماندهي و ... كه انشاءا... به زودي عمليات اجرايي آن شروع خواهد شد .
در حوزه بانكها:

- ارتقاء صندوق تعاون به بانك توسعه تعاون

- اخذ مجوز پست بانك كه فعلا" به دنبال مكان مناسبي جهت استقرار اين بانك مي باشيم .

در پايان ضمن تشكر از مردم شهرستان بار ديگر از تمامي نخبگان و مردم شهرستان مي خواهم نظرات و پيشنهادات خود را در جهت توسعه شهرستان به اين فرمانداري ارسال نمايند.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا