یزدفردا: صاحبان صنایع و کارفرمایان واحد‌های صنعتی راهکار‌های کاهش ریزگرد‌های آلاینده در میبد را بررسی کردند.

به گزارش یزدفردا: درنشستی که به همت اداره محیط زیست و با حضور مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، صاحبان صنایع و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات ژنتیک میبد برگزار شد؛ راهکار‌های کاهش ریزگرد‌های آلاینده بررسی شد.

در این نشست کارفرمایان واحد‌های صنعتی با تاکید بر تعیین سهم صنایع در ایجاد هرگونه آلایندگی، آمادگی خود را با دستگاه‌های اجرایی بر مبنای ثابت علمی اعلام کردند.

حاج مرتضی صفدری زاده رئیس انجمن کاشی و سرامیک ایران در حاشیه این نشست گفت: اعتقاد داریم مقوله محیط زیست و آلاینده‌ها را باید درسطح استان و با رویکرد جدی مسئولین و اربابان صنعت دنبال کنیم.

صفدری زاده با بیان اینکه معتقدیم مدیریت فضای رسانه‌ای برای انتشار حقایق به دور از نشر اکاذیب توسعه اینده استان را تضمین می‌کند افزود: وجود صنعت در استان، باعث افتخار و عزت ایران اسلامی و استان یزد شده و صنعتگران واقفند که باید به مسئولیت‌های اجتماعی شان با رعایت تمام موازین قانونی عمل کنند.

وی گفت:، اما درجا‌هایی صنعت مورد ظلم قرارگرفته است چرا که می‌توانیم منشاء آلایندگی‌های خارج استان و بخشی از کانون‌های بحرانی را بدون متهم کردن همه صنعت گران به خیانت در آلایندگی، با مدیریت بهتری انجام دهیم.

صفدری زاده با بیان اینکه خیلی از مسائل را که متاثر از شرایط و فضای رسانه ایی که در بیشتر موارد مغرضانه است می‌توان با مراجعه به آمار‌ها واطلاعات حقایق آن را درک کرد.

وی گفت: طبق آماری که امروز در همین جلسه از سوی دانشگاه یزد، اساتید و متخصصان اعلام شد، سهم آلایندگی استان در بخش صنعت ۴ و دو دهم درصد است و به نظر می‌رسد که صنعت بیش از حد خود مورد اتهام قرار می‌گیرد.

صفدری زاده افزود: صنعت به معنای واقعی توانسته است به مسئولیت‌های اجتماعی و موازین زیست محیطی خود عمل کند بنابراین با حضور اساتید و فضای رسانه ایی می‌تواند آمار و اطلاعات حقیقی را به آگاهی مردم رساند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا