یزدفردا: ایلان ماسک گفته است که به‌زودی قابلیت پخش ویدیو را به Spaces در ایکس اضافه خواهد کرد. به‌این‌ترتیب بخش اسپیس علاوه بر مکالمه صوتی زنده، از مکالمه تصویری نیز برخوردار خواهد بود. ماسک می‌گوید این قابلیت حداکثر تا اوایل سال 2024 به شبکه اجتماعی ایکس اضافه خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: براساس گزارش تک‌کرانچ، ایلان ماسک، مدیرعامل ایکس گفت که این شبکه اجتماعی درحال کار روی افزودن ویژگی ویدیو به Spaces است. همچنین او گفت که می‌توان این قابلیت را در جلسات روشن یا خاموش کرد. ماسک در ادامه توضیح داد که اگر بیش از یک سخنران در یک جلسه Spaces وجود داشته باشد، فید ویدیویی به هر فردی که درحال صحبت است تغییر می‌کند؛ درست مشابه روشی که در گوگل میت یا سایر پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی دیده می‌شود.

فید ویدیویی در Spaces ایکس

ایلان ماسک قابلیت تماس تصویری در مکالمات را یک مزیت می‌داند و می‌گوید دیدن زبان بدن افراد در حین صحبت‌کردن آن‌ها می‌تواند مفید باشد؛ اگر بتوانید صورت و زبان بدن افراد را مشاهده کنید، اطلاعات بیشتری از آن‌ها به‌دست می‌آورید. با آوردن ویدیو به Spaces، احتمالاً کاربران بدون نیاز به رفتن به یک پلتفرم شخص ثالث، با مخاطبان خود در این شبکه اجتماعی ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

هنگامی که Spaces در سال 2021 معرفی شد، این ویژگی به‌عنوان رقیب اصلی کلاب‌هاوس درنظر گرفته می‌شد که در طول همه‌گیری کرونا محبوبیت پیدا کرده بود. از زمانی که ایلان ماسک شبکه اجتماعی توییتر را خرید، هیچ تغییر عمده‌ای در Spaces ایجاد نشده و تنها نام آن از Twitter Spaces به X Spaces تغییر پیدا کرده است. اکنون ایلان ماسک و ایکس می‌خواهند Spaces را به قابلیتی فراتر از مکالمات صرفاً صوتی تبدیل کنند.

گفتنی است که ایکس ویژگی جدیدی را چند ماه قبل عرضه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد استریم زنده را در این شبکه اجتماعی پخش کنند. این ویژگی بسیار شبیه به پخش زنده در سایر پلتفرم‌ها مانند فیسبوک و اینستاگرام است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا