آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان از استاندار یزد به خاطر حضور در جمع کسبه و بازاریان و توجه ویژه به اصناف تقدیر و تشکر نمود.

یزدفردا "استاندار یزد به همراه معاونین و تنی چند ازمسئولین استان از بازار خان یزد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا بنا بر اعلام  روابط عمومی استانداری یزد " آیت الله سید محمدرضا مدرسی" در جلسه ای که به همین مناسبت در محل مسجد بیاق خان برگزار شده بود، از استاندار یزد به خاطر حضور در جمع کسبه و بازاریان و توجه ویژه به اصناف تقدیر و تشکر نمود.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بر اساس آیه « تعاونو علی البر و التقوی » همکاری در کارهای خیر یکی از اصول عملی در اخلاق اسلامی است.
وی افزود:  توجه و رسیدگی به امور مردم  نیز از مصادیق بارز کار خیر است و پاداش الهی را به دنبال دارد.
آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: کارهای فرهنگی بازار، باید به گونه ای برنامه ریزی شود که افراد غیر مسلمان که از کشورهای دیگر به عنوان توریست وارد استان می شوند، به محض ورود به بازار ،تحت تأثیر فضای فرهنگی آن قرار گیرند.
وی با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) مقدر بودن روزی مخلوقات از سوی خداوند متعال را یادآور شد.
استاندار یزد نیز در این جلسه گفت: اصناف و بازاریان در طول تاریخ خدمات بسیار زیادی به اسلام وانقلاب اسلامی  کرده اند .
" محمدرضا فلاح زاده" اظهار داشت: بازاریان ، قبل از انقلاب در شکست هیمنه طاغوت و در دوران دفاع مقدس در پشتیانی از جبهه های اسلام نقش مهمی را ایفا  نموده اند.
وی ادامه داد: اصناف  یزد در طول 8 سال دفاع مقدس 440شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
فلاح زاده  بازار یزد را  یکی از سالم ترین بازارهای سطح کشورتوصیف کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود ، فلسفه وجود مدرسه علمیه در بازارها را ، خدمات دهی و پاسخ گوئی به سئوالات شرعی درخصوص تجارت دانست .
گفتنی است در این جلسه در خصوصی مسائلی از قبیل احداث آبنما،باغچه،برج نوردر حیاط مسجد بیاق خان،ایجاد کانال مشترک برای انتقال شبکه آب و فاضلاب،برق و مخابرات ، ایجاد و توسعه پارکینگهای مرتبط با بازار خان، تشکیل تعاونی مصرف اصناف و بازاریان،ایجاد فضای مناسب جهت استقرار نیروی انتظامی  و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت ا... مدرسی و ضیافت افطار از دیگر برنامه های این نشست بود.


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا