یزدفردا: روز حادثه به همراه مردگمشده و بهنام برای تفریح به یک باغ گیلاس در شهرستان بهارستان رفتیم من در حال جمع کردن سبزی‌های باغچه بودم و ...

به گزارش یزدفردا: اواخر خردادماه امسال، زن جوانی هراسان به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، گفت: همسرم چند روز قبل برای رفتن به محل کار خود واقع در وهن‌آباد رباط‌کریم از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته؛ هرچقدر هم به تلفن همراهش تماس می‌گیرم خاموش است، نگرانم بلایی سر او آمده باشد لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند اما در نخستین گام با استعلام از پزشکی قانونی و بیمارستان‌های تهران ردپایی از مرد گمشده پیدا نکردند.

کارآگاهان در گام بعدی به سراغ اقدامات فنی و مخابراتی رفتند که مشخص شد، موبایل مرد گمشده قبل از اینکه خاموش شود، ۲۵ ساعت مکالمه تلفنی نداشته و وی به یکی از همکاران خود گفته با ۲ نفر قرار ملاقات دارد که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

ماموران که در جریان تحقیقات متوجه شده بودند فقدان مرد جوان مشکوک است خیلی زود اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و با بازبینی فیلم‌های دوربین‌ مداربسته محل کار مرد گمشده که از چند روز قبل ضبط شده بود، تردد همان ۲ فرد را به محل مورد نظر ردیابی و بدین ترتیب هویت آنها را شناسایی کردند.

کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با کسب مجوزهای لازم قضایی از بازپرس پرونده در آذرماه سال جاری، یکی از متهمان را طی عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند اما متوجه شدند متهم دیگر پرونده به نام بهنام ۲۰ روز پس از اعلام فقدان مرد گمشده براثر خودکشی در خانه خود فوت کرده است.

متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی هدف بازجویی قرار گرفت و با اظهارات ضد و نقیضی گفت: روز حادثه به همراه مردگمشده و بهنام برای تفریح به یک باغ گیلاس در شهرستان بهارستان رفتیم؛ من در حال جمع کردن سبزی‌های باغچه بودم و آن دو نفر داشتند درباره اختلافات مالی خود (فروش سکه‌های طلا) صحبت می‌کردند.

او در ادامه توضیح داد: بهنام پس از اینکه مشروب الکلی مصرف کرد ناگهان با چاقویی به سمت مرد گمشده حمله‌ور شد و وی را با ضربات چاقو به قتل رساند؛ من خیلی ترسیده بود به همین خاطر جسد را با بهنام به سمت آزادراه غدیر بردیم و در بیایان‌های آنجا رها کردیم؛ چند روز پس از جنایت متوجه شدم که بهنام بخاطر عذاب وجدان در خانه‌اش خودکشی کرده است.

پس از این اعترافات، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخصی هویت پلیس آگاهی به همراه متهم راهی بیابان‌های آزادراه غدیر شدند اما پس از ساعت‌ها تجسس جسد مرد گمشده را پیدا نکردند؛ همچنین ماموران ماموریت یافتند تا با بررسی‌های موشکافانه تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

با دستور قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس‌ آگاهی قرار گرفت و تجسس‌ها جهت کشف جسد مرد گمشده همچنان ادامه دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا