یزدفردا: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت دختر چهار ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان قبل از عمل جراحی و با دریافت داروی بیهوشی فوت کرد.

به گزارش یزدفردا: پس از انتشار خبر مبنی بر فوت دختر بچه 4 ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان قبل از عمل جراحی لوزه ، صبح امروز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: این اتفاق قبل از عمل و هنگامی که داروی آرام بخش به بیمار تزریق می شود رخ می دهد و بلافاصله عمل احیای این کودک انجام می شود که متاسفانه تلاش ها بی ثمر بوده و این کودک فوت می کند.

دکتر غلامرضا پور افزود: گزارش اولیه به معاونت درمان وزارت بهداشت ارسال شده و ما نیز در حال بررسی بیشتر و علت اصلی فوت این کودک هستیم.

وی ادامه داد: معمولا در برخی از بیماران هنگام تزریق داروی آرام بخش قبل از عمل های جراحی حساسیت های دارویی وجود دارد که ممکن است این موضوع برای این بیمار هم به وجود آمده باشد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نتیجه اصلی را منوط به بررسی بیشتر بیان کرد و افزود: اگر کوتاهی یا قصور پزشکی صورت گرفته باشد ، بدون هیچ اغماضی با خاطیان برخورد خواهد شد. 

رییس نظام پزشکی فسنجان نیز اعلام کرد تا این لحظه شکایتی از طرف خانواده این کودک به ما نرسیده است. 

دکتر علیرضا وکیلیان افزود: اگر نتیجه بر این باشد که کوتاهی از کادر درمان بوده ، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان باید افراد خاطی اعم از پزشک ، پرستار را به ما اعلام کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا