او لین همایش جوانگرایی در سازمان آموزش وپرورش استان با حضور مشاور وزیر و مسئولین آموزش و پرورش در محل مجتمع فرهنگی آموزش فرهنگیان برگزار شد.
یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان آموزش و پرورش یزد، عبدالرسول شکیبافر مشاور وزیر و رئیس گروه مشاوران وزارت آموزش و پرورش در این همایش یکروزه گفت: فرهنگیان استان یزد به لحاظ علم و اخلاق در کشور سرآمد هستند .
وی ادامه داد: ما باید برای مدیریت آینده جوانان سرمایه گذاری کنیم و از تجارب گذشتگان نیز بهره مند شویم.
شکیبافر آموزش و پرورش بانشاط را در گرو داشتن معلمین خوب در مدارس دانست و گفت: در سالهای آتی مدیریت نظام در همه ابعاد به جوانها واگذار خواهد شد.
وی با اشاره به بیش از 4000 نیروی جوان زیر 35 سال در جمع فرهنگیان استان گفت : تنها 3 درصد از این نیروها در مدیریت مدارس هستند.
رئیس گروه مشاوران وزارت آموزش و پرورش گفت : بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و لازم است در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی پستهای مدیریتی را به آنها سپرد.
محمدرضا باغستانی رئیس سازمان آموزش و پرورش در جمع مشاوران جوان آموزش و پرورش نواحی ، شهرستان و مناطق استان یزد ، طرح جوانگرایی در آموزش و پرورش استان را از طرحهای مصوب در شورای آموزش و پرورش دانست و گفت : مدارسی موفق هستند که تجربه در کنار جوانی باشد.
باغستانی جایگاه آموزش و پرورش استان را خوب توصیف کرد و این جایگاه را حاصل تلاش گذشتگان دانسته و افزود: برای حفظ این جایگاه باید گامهای موثری را برداریم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا