دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) واحد استان يزد روز پنجشنبه طي آييني با حضور مسوولان مركزي اين دانشكده در شهرستان ميبد آغاز بكار كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، هدف از راه اندازي اين دانشكده ، ارتقاي سطح علمي فعالان عرصه اطلاع رساني و توسعه و گسترش حرفه‌اي اين رشته اعلام شد.
رييس دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي در آيين افتتاح آن ، عرصه خبر و اطلاع رساني را خطير ، مهم و حساس توصيف نمود.
دكتر قاسم فرج اللهي گفت: اين دانشكده در رشته‌هاي عكاسي ، خبر و روابط عمومي در مقطع كارداني به صورت پودماني و در رشته‌هاي عكاسي، خبرنگاري و روزنامه نگاري در مقطع كارشناسي از طريق آزمون دانشگاه جامع علمي ، كاربردي دانشجو مي‌پذيرد.
وي اضافه كرد: اينك سه هزار دانشجو در رشته‌هاي ياد شده اين دانشكده در واحدهاي تهران ، اردبيل ، خراسان رضوي ، خوزستان و فارس مشغول به تحصيل هستند.
فرج الهي گفت: همچنين تعدادي دانشجو در رشته خبرنگاري در گرايش‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي ، امنيت و استراتژيك تحصيل مي‌كنند.
وي مترجمي خبر را از ديگر رشته‌هاي دانشكده خبر و از مهمترين آنها عنوان كرد و گفت: خبرنگاران بايد با زبان‌هاي مختلف آشنا باشند تا با دنياي پرتلاطم خبر هم آشنايي كامل پيدا كنند.
فرج اللهي اضافه كرد: در اين صورت، قدرت ارتباط خبرنگاران با دنياي خبر افزايش مي‌يابد و بهتر مي‌توانند وظيفه خطير خود را به انجام برسانند.
وي با بيان اينكه نظام تعريف شده براي رسانه‌ها در كشور وجود ندارد ، حوزه خبر و خبرنگاري را دچار يك ضعف بزرگ دانست.
رييس دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: علي رغم انجام خدمات بزرگ از سوي دولت، متاسفانه اطلاع رساني مناسب از اين خدمات صورت نمي‌گيرد.
وي اضافه كرد: در برخي موارد، واقعا خبرنگاران نمي‌دانند كه چه بنويسند تا جامعه نشاط پيدا كند.
وي با بيان اينكه امروزه دنيا از ترفندهاي مختلف در زمينه اطلاع رساني استفاده مي‌كند ، بر تربيت نيروهاي متعهد و آشنا به مسايل اطلاع رساني دنياي امروز تاكيد نمود.
فرج اللهي با بيان اينكه بعضا برخي رسانه‌ها ناخواسته ابزار تبليغاتي دشمنان مي‌شوند ،گفت: اين امر از معضلات كار رسانه‌اي در كشور است كه بايد رفع شود.
وي اظهار اميدواري نمود: دانشكده خبر استان يزد با تعامل و همكاري مجموعه مراكز علمي و دانشگاهي شهرستان ميبد، موفقيت‌هاي خوبي كسب نمايد.
نماينده تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم با قدرداني از تلاش‌هاي مسوولان سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي و دانشكده خبر در راه اندازي واحد استان يزد گفت: قطعا راه اندازي آن در ارتقاي سطح علمي فعالان عرصه اطلاع رساني در منطقه موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد جلال يحيي زاده ظرفيت‌هاي شهرستان ميبد در زمينه علمي و دانشگاهي را خوب توصيف نمود و بر تعامل مراكز دانشگاهي تاكيد كرد وي ابراز اميدواري نمود با حمايت مسوولان سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي و دانشكده خبر، واحد استان يزد موفقيت‌هاي خوبي كسب نمايد.
فرماندار شهرستان ميبد نيز بر دقت نظر در گزينش دانشجو در دانشكده خبر تاكيد كرد و گفت: ميبد، شهر دانشگاهي و صنعتي است و ظرفيت‌هاي علمي خوبي در خود دارد.
محمدرضا رجايي افزود: اميدواريم با حمايت مسوولان، دانشكده خبر در اين شهرستان به اهداف علمي خود دست يابد و با استفاده از ظرفيت‌هاي شهرستان شاهد درخشش آن باشيم.
دانشكده خبر خبرگزاري جمهوري اسلامي استان يزد در مهرماه امسال به روش پودماني و در بهمن ماه از طريق آزمون دانشگاه جامع علمي كاربردي اقدام به پذيرش دانشجو خواهد نمود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا