یزدفردا: نخستین مرکز روزانه توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان پسرانه بالای ۱۴ سال با عنوان توانمند، در شهرستان زرند افتتاح شد.

به گزارش یزدفردا: در مراسم افتتاحیه وحید زاده مدیرکل بهزیستی استان. سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند، جمعی از مسئولین اجرایی حضور داشتند، اعلام شد: این مرکز با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی و ظرفیت ۵۰ نفر آماده ارائه خدمات لازم در زمینه‌های مختلف توانبخشی، کاردرمانی، حرفه‌آموزی، آموزش مفاهیم شناختی و مشاوره روانشناسی به جامعه هدف، مشاوره روانشناسی به خانواده‌ها، گروه درمانی، هنردرمانی و بازی‌درمانی، خدمات ورزشی و حرکات اصلاحی به معلولان پسران بالای ۱۴ سال را داراست.

مدیرکل بهزیستی استان، هدف اصلی از ایجاد اینگوته مراکز، را حمایت روانی و اجتماعی از جامعه هدف برای سازگاری با آسیب‌ها، ارائه خدمات آموزشی و آموزش در زمینه توانایی و حل مشکلات دانست.

رضا محمودی نسب رئیس بهزیستی زرند هم گفت: در شهرستان ۱۵۰ هزار نفری زرند ۴ هزار نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود ۴۰ درصد آن‌ها به صورت ماهانه بین ۷ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان مستمری دریافت می‌کنند.

رقیه ایزدی مسئول مرکز توانبخشی و حرفه آموزی معلولان هم گفت: این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ معلول را دارد و برای راه اندازی این مرکز خدماتی ۷ میلیارد ریال هزینه شده است و برای تکمیل تجهیز کامل آن ۶ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا