یزدفردا " رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد:در دو ماه تابستان امسال مسافران تابستانی ورودی به یزد 1451314 نفر بوده است که از این تعداد 264358 نفر در مراکز اقامتی اعم از هتل ها،مهمانپذیرها،زائرسراها، مهمانسراها، مدارس، پارک ها و ...اسکان یافته اند.
وی تصریح کرد:بافت تاریخی که خود موزه ای زنده و ارزشمند و ثروتی تمام نشدنی از میراث فرهنگی است، به علت داشتن ظرافتهای معماری و سبک هنری سنتی موجب برانگیختن اعجاب گردشگران می شود.
وی گفت: در مدت دو ماه تابشتان 628340 نفر از بناهای تاریخی شاخص استان و موزه ها بازدید نموده اند.
سیفی افزود ورودی مسافر تابستانی در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10٪ افزایش داشته است در حالیکه ورودی مسافر خارجی به خاطر شرایط خاص متاسفانه 7٪ کاهش نشان می دهد.
وی بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه پایدار کشور تاکید کرد و افزود: رونق اقتصادی، اشتغالزیی، ایجاد انس و الفت ، ارتباط میان ملت ها و تعامل و تفاهم بین المللی از نتایج و دستاوردهای ارزشمند صنعت گردشگری است.
وی با بیان اینکه استان یزد با برخورداری از مواهب خدادادی و طبیعی از نگاه اکوتوریسم و از نگاه تمدن از جایگاه والایی برخوردار است افزود: با مشارکت دولت و مردم می توان مواریث گرانبهای تاریخی و فرهنگی را حفظ کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا