به گزارش یزدفردا به نقل از دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس :ارتقاء سطح کمی و کیفی مراکز آموزش عالی در اردکان به طور جدی در حال پیگیری است 

در جلسه ای با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور و جمعی از معاونین وی،نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی،امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی استان و شهرستان ،روند تسرسع در ارتقاء دانشکده هنر اردکان به دانشگاه ،تفویض اختیارات ومسائل ومشکلات این موسسه درسطح استان و شهرستان اردکان مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
نماینده مردم اردکان در این جلسه با اشاره به ظرفیت و نقش نهاد جهاد دانشگاهی در رشد و بالندگی علمی و فرهنگی کشور خواستار فراهم سازی زمينه هاي لازم براي توسعه و گسترش این فعالیتها در سطح استان یزد و شهرستان اردکان شد.
وی با قدردانی از خدمات دکتر طیبی که در دوران مسئولین خود منشا کارهای خوبی بوده اند،همچنین رئیس موسسه جهاد دانشگاهی استان یزد وسرپرست سابق دانشکده هنر اردکان ، برای رئیس جدید این دانشکده آرزوی موفقیت کرد و افزود : ارتقاء سطح کمی و کیفی مراکز آموزش عالی در اردکان را به عنوان سرلوحه برنامه های کاری خودبه طور جدی پیگیری می کنم و امیدوارم پیرو جلسات گذشته، مسئولان این موسسه نیز در جهت عمل به وعده های خود و ارتقاء دانشکده هنر اردکان به دانشگاه در یک برنامه دو ساله جامه عمل بپوشند.
تابش در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه برای اضافه شدن دو دانشکده و دو مرکز تحقیقات و ارتقاء به دانشگاه باید برنامه ای زمانبندی تنظیم گردد تصریح کرد: این برنامه مشخص می کند برای نیل به این هدف بایست از چه راهکار و ابزاری استفاده کرد و چه امکاناتی را پیش بینی و تدارک نمود.
وی ادامه داد: پیگیری این امور از طریق شورای راهبردی نمی تواند چندان نتیجه بخش باشد و این مهم باید با تشکیل هیات امنایی که اختیارات و شرح وظایف مشخصی دارد و همچنین تفویض اختیارات را به رئیس این موسسه آموزش عالی بدهد به سرانجام برسد .
تابش در پایان سخنان خود با اشاره به حفظ هویت جهاد دانشگاهی استان یزد بر تعامل و پیگیری بیشتر و موثرتر آن موسسه تا حصول نتیجه تاکید نمود و بار دیگرحمایت خویش را از این نهاد انقلابی اعلام نمود.
در این جلسه امام جمعه اردکان نیز در سخنانی گفت: با توجه به غیر انتفاعی بودن این موسسه لازم است تدابیری اندیشیده شود تا هزینه پرداختی از طرف دانشجویان در آن دانشکده هزینه گردد. فرماندار اردکان نیز در این دیدار بر تفویض اختیارات و مشخص شدن روند اجرایی امور تاکید نمودند. همچنین رئیس موسسه استان اعلام نمود که با ایجاد رشته صنایع دستی در مقطع کارشناسی در دانشکده هنر اردکان موافقت گردیده است
لازم به ذکر است در این جلسه بنا به پیشنهاد نماینده مردم اردکان در خصوص تشکیل هیات امنا برای پیگیری امور، مقرر شد معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از طریق وزارت علوم پیگیری این امر باشد . این جلسات بطور مستمر در تهران یا اردکان برگزار می شود و در سفر آتی رئیس جهاد دانشگاهی کشور که برای افتتاح چند طرح عمرانی از جمله مرکز جهاد دانشگاهی استان یزد مهرماه امسال به یزد انجام می شود در جلسه ای روند ارتقاء دانشکده هنر به دانشگاه و تصمیمات قبلی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا