یزدفردا: دادستان کرمان گفت: میراث فرهنگی نشان ازهویت است و دستگاه قضایی از ظرفیت بزرگ و گرانبهای میراث استان حمایت می کند.

به گزارش یزدفردا: در دیدار مشاور وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با دادستان مرکز استان بر حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از میراث فرهنگی استان تاکیدشد.

دادستان کرمان در این دیدار با اشاره به وجود بیش از هفت هزار اثر تاریخی شناخته شده در استان کرمان گفت :استان کرمان با داشتن ده اثر تاریخی ثبت شده رتبه نخست آثار تاریخی ثبت شده کشور را داراست . آقای بخشی با بیان اینکه معرفی ظرفیتهای ارزشمند فرهنگی تاریخی استان کرمان نقش مهمی در توسعه و اشتغال استان به همراه دارد افزود وجود مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان اهمیت آین ظرفیتها را مضاعف کرده است.

وی بر حمایت دستگاه قضایی از حفاظت و نگهداری میراث فرهنگی و گردشگری ایتان تاکید کرد.

 مشاور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هم در این دیدار با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت ارزشمندی در جذب گردشگران داخلی و بین المللی دارد گفت: رعایت قوانین و مقررات در احداث بنا در مجاورت آثار تاریخی بوسیله مالکان و شهرداریها الزامی است.

جعفر پور افزود: تعامل و حمایت دستگاه قضایی با مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری را مطلوب ارزیابی کرد و برگزاری نشستهای فصلی بین مسولان قضایی استان با مسولان میراث فرهنگی برای حفاظت از آثار و بناهای فرهنگی تاریخی را خواستار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان هم در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری استان گفت تعامل مسئولان استان برای حفظ و نگهداری این میراث در بهترین شرایط قرار دارد.

شاهرخی بازدید میدانی مسولان قضایی و قضات دادگستری از میراث فرهنگی و گردشگری استان و آشنایی با ماموریتهای این اداره کل را خواستار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا