یزدفردا: اپل قرار است تا حدود 15 ماه دیگر به همکاری خود با گلدمن ساکس پایان دهد. به‌نظر می‌رسد که اپل به‌دنبال مؤسسه‌های مالی دیگری برای صدور کارت اعتباری خود است. این سرویس با نام اپل کارت (Apple Card) برای اپل پروژه‌ای موفقیت‌آمیز بوده، اما به‌نظر می‌رسد که چندان برای گلدمن ساکس فایده‌ای نداشته است. گزارش‌های چندماهه نشان می‌دهند که گلدمن ساکس نیز از این همکاری ناراضی است و می‌خواهد از اپل جدا شود.

به گزارش یزدفردا: براساس گزارش وال استریت ژورنال، اپل نامه‌ای به گلدمن ساکس ارسال کرده است تا ظرف 12 تا 15 ماه از قرارداد خود، شامل اپل کارت و Apple Savings، خارج شود. هیچ اطلاعاتی در مورد شریک جدید احتمالی اپل در دست نیست. به‌نظر می‌رسد که گلدمن ساکس با امریکن اکسپرس برای تصاحب اپل کارت مذاکره کرده و شرکت مالی سینکرونی فایننشال نیز ظاهراً علاقه خود برای تصاحب این پروژه را عنوان کرده است.

اپل نیز در بیانیه‌ای به CNBC گفت که به نوآوری برای مشتریان اپل کارت ادامه خواهد داد:

«اپل و گلدمن ساکس بر ارائه یک تجربه باورنکردنی برای مشتریان خود متمرکز شده‌اند تا به آن‌ها کمک کنند که زندگی مالی سالم‌تری داشته باشند. اپل کارت با استقبال بسیار خوبی از سوی مصرف‌کنندگان روبه‌رو شده است و ما به نوآوری و ارائه بهترین ابزارها و خدمات برای آن‌ها ادامه خواهیم داد.»

پایان همکاری اپل با گلدمن ساکس و سرنوشت نامشخص کارت اعتباری این شرکت

گزارش‌ها می‌گویند که مشارکت این دو از ابتدا مشکلاتی به‌همراه داشته است؛ اپل تبلیغاتی را منتشر کرد که در آن تأکید داشت اپل کارت محصول یک بانک نیست. البته این دو شرکت هنوز در ابتدای این ماجرا به‌سر می‌برند و این نامه ظاهراً حتی موردتأیید قرار نگرفته است. براساس بیانیه اپل، مشتریان اپل کارت و Apple Savings طبق معمول می‌توانند با این خدمات کار کنند.

مشخص نیست این قطع همکاری چگونه ممکن است بر دارندگان اپل کارت، نرخ‌ها، کارمزدها یا سایر عملیات پیرامون کارت اعتباری تأثیر بگذارد. اپل احتمالاً در همکاری‌های جدید نیز برای حفظ همان سطح کنترلی که بر گلدمن ساکس اعمال می‌کرد، پافشاری خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که این قضیه در وهله اول همان دلیلی باشد که به توقف این همکاری ختم شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا