یزدفردا: فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت ترویج فرهنگ شهید و شهادت را نجات‌بخش عنوان کرد که از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا محسوب می‌شود.

به گزارش یزدفردا: محسن نسب امیری شامگاه هفتم آذرماه در آیین سومین یادواره ۳۹ شهید منتسب به شهرداری جیرفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ادای احترام به شهدای جبهه مقاومت گفت: امروز فرهنگ شهید و شهادت نجات‌بخش جامعه اسلامی و مسلمانان جهان است و این مهم با برگزاری یادواره‌ها محقق می‌شود زیرا زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. 

وی فرهنگ ایثار و شهادت را باعث نجات جامعه در گذشته، امروز و آینده دانست و افزود: ما مسلمانان و مومنان با تاسی از سیره شهدا و نگاه ویژه به منش و روش آنها باید امورات دینوی و اخروی خود را پیش ببریم.

نسب امیری با تشریح چالش‌های فراروی نظام جمهوری اسلامی که توسط دشمنان طراحی شده، بیان کرد: اگر در دوران بیش از ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده چالش‌هایی را در مسیر نظام ایجاد کردند، اما مردم استوار و محکم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند و این مهم به دلیل وجود تفکر بسیجی، شهید و شهادت است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت فرهنگ شهید و شهادت را رمز موفقیت کشورهای اسلامی دانست و گفت: امروز فرهنگ بسیجی، شهید و شهادت و انقلاب اسلامی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در دیگر کشورهای دنیا به عنوان فرهنگ نجات بخش ترویج یافته است.

وی با این تعبیر که جنگ غزه، نبرد خون و شمشیر است، افزود: در این جنگ توازن نظامی وجود ندارد و یک گروه کوچک در مقابل آمریکا، اسرائیل و اروپا می‌جنگند.

وی تصریح کرد: مردم مظلوم غزه با تاسی از سیره و منش شهدا در برابر دنیای استکبار ایستاده‌اند.

نسب امیری با بیان اینکه یادواره امشب به یاد و خاطره شهدا برپا شده، گفت: هدف از این یادواره ترویج فرهنگ شهداست، همان فرهنگی که نجات بخش است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت در پایان فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از فرهنگ اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) دانست و افزود: فرهنگ حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرهنگی است که با همه وجود پشت ولایت ایستاد.

سومین یادواره ۳۹ شهید منتسب به شهرداری جیرفت با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پرسنل شهرداری و جمعی از مردم با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا