یزدفردا: کاربران گوگل درایو به تازگی، غیب شدن فایل‌ها و پوشه‌های حسابشان را گزارش کرده‌اند که بعضی از آنها حاوی چندین ماه داده بوده اند.

به گزارش یزدفردا: اکنون گوگل به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده که به نظر می‌رسد علت این مشکل، اپلیکیشن دسکتاپ درایو بوده باشد.

بدیهی است که این مسئله بسیار نگران کننده است. یکی از کاربران در انجمن‌های پشتیبانی گوگل اعلام کرد یک صفحه‌ هزینه‌ که به‌طور منظم به‌روزرسانی شده بود و حاوی داده‌های تقریبا پنج سال گذشته بوده، غیب شده است. وی گفت: من واقعا عصبانی هستم که هیچ کپی از این همه داده مهم ندارم. به هر قیمتی باید این داده‌ها را بازیابی کنم. یک کاربر دیگر اعلام کرد درایوش به ماه مه سال ۲۰۲۳ بازگشته است و همه تمام داده‌های موجود پس از این تاریخ، ناپدید شده است. دیگران هم مشکلات مشابهی را گزارش داده‌اند.

گوگل روز گذشته در پستی اعلام کرد: ما در حال بررسی گزارش‌های مربوط به مشکلی هستیم که تعدادی از کاربران دسکتاپ را متاثر کرده است و به‌روزرسانی‌های بیشتری برای آن اعلام خواهد شد.

به کاربرانی که با این مشکل روبرو شده اند، توصیه شده که کاری برای حل این مشکل انجام ندهند و با پشتیبانی گوگل برای باز کردن پرونده جدید تماس بگیرند و وضعیت را از طریق این شرکت، پیگیری کنند.

بر اساس گزارش انگجت، گوگل روش‌های مختلفی برای بازیابی یا حداقل بررسی فایل‌های حذف شده دارد. یکی از این روش‌ها شامل بررسی سطل زباله است که اکنون پس از ۳۰ روز، به طور خودکار خالی می‌شود. همچنین یک ایده خوب، بررسی پنل فعالیت است که هر گونه فایل حذف شده را به همراه تاریخ مربوط به آن نشان می‌دهد. با این حال، پنل فعالیت نشان نمی‌دهد که فایل‌ها مفقود شده اند.

گوگل درایو، یک سرویس ذخیره سازی مبتنی بر ابر است که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های خود را ذخیره کرده و از حساب‌های دستگاهشان، به آنها دسترسی داشته باشند. این سرویس بخشی از گوگل ورک اسپیس است و توسط سازمان‌ها و کاربران عادی استفاده می‌شود و به آنها امکان می‌دهد بدون نیاز به انتقال فیزیکی اطلاعاتشان، در دستگاه‌های متعدد، به داده‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا