یزدفردا: آخرین مهلت جلوگیری از حذف اکانت های غیرفعال گوگل شما در حال به اتمام رسیدن‌است.

به گزارش یزدفردا: گوگل اعلام کرد که از دسامبر 2023، حساب‌های Gmail غیرفعال را حذف خواهد کرد. این بدان معناست که حساب‌های جیمیلی که در دو سال گذشته فعال نشده‌اند، حذف خواهند شد. گوگل این تصمیم را با هدف بهبود امنیت و حریم خصوصی کاربران خود گرفته است. حساب‌های غیرفعال بیشتر در معرض خطر هک و سوء استفاده قرار دارند. حذف این حساب‌ها به گوگل کمک می‌کند تا خطرات امنیتی را کاهش دهد.

برای جلوگیری از حذف حساب جیمیل خود، باید در دو سال گذشته حداقل یک بار به آن وارد شوید. شما می‌توانید با ارسال ایمیل، استفاده از تقویم یا مخاطبین جیمیل، یا استفاده از سایر محصولات گوگل از حساب خود استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که حساب جیمیل شما فعال است یا خیر، می‌توانید به وب‌سایت Google بروید و به حساب خود وارد شوید. اگر قادر به ورود به حساب خود نیستید، می‌توانید آن را بازیابی کنید. گوگل از کاربرانی که حساب‌های غیرفعال خود را حذف می‌شوند، هشدار خواهد داد. این هشدار به صورت ایمیل ارسال خواهد شد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از حذف حساب Gmail شما آورده شده است:

حداقل یک بار در دو سال گذشته به حساب Gmail خود وارد شوید.

از ایمیل Gmail خود برای ارسال یا دریافت ایمیل استفاده کنید.

از تقویم Gmail خود برای برنامه‌ریزی رویدادهای خود استفاده کنید.

از مخاطبین Gmail خود برای ذخیره اطلاعات تماس خود استفاده کنید.

از سایر محصولات گوگل مانند یوتیوب یا گوگل مپ استفاده کنید.

اگر نگران حذف حساب جیمیل خود هستید، می‌توانید از برنامه رایگان Google Takeout برای ذخیره داده‌های خود استفاده کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا تمام داده‌های خود را از حساب Gmail خود دانلود کنید، از جمله ایمیل‌ها، مخاطبین، تقویم‌ها و موارد دیگر.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا