برای اولین بار در کشور مرکز رشد علوم انسانی و هنر در یزد تشکیل شد.

یزدفردا "به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، بر اساس سیاست جدید وزارت علوم مبنی بر ایجاد مراکز پژوهشی و فناوری مشترک با دیگر وزارتخانه ها و با توجه به ارتباط مستقیم پژوهش ها و شرکت های فناور دانش بنیان در حوزه علوم انسانی و هنر و بخصوص مبحث مهندسی فرهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مرکز رشد علوم انسانی و هنر بر اساس توافقنامه همکاری بین پارک علم و فناوری یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تشکیل شد.
این مرکز با حمایت و توسعه شرکت های دانش بنیان ، مراکز تحقیق و توسعه و تشکل های مردم نهاد فرهنگی و استفاده از نخبگان در تمام ظرفیت های علمی ، پژوهشی، مشاوره ای ، فرهنگی و فناوری و ظرفیت های مادی و معنوی خود در اجرای برنامه های علمی و فناوری منطقه ای و بین المللی استفاده می نماید .
این مرکز تلاش دارد تا در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین نهضت نرم افزاری و لزوم مهندسی فرهنگی جهت اشاعه فرهنگ ناب محمدی مبتنی بر پژوهش و فناوری گام بردارد.
لازم به ذکر است که محل استقرار مرکز رشد علوم انسانی و هنر در مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) واقع در بلوار دانشجو می باشد و در حال حاضر 7 موسسه در دوره پیش رشد این مراکز پذیرفته شده اند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا