كروبي نامه‌اي نوشت، نامه‌اي كه از ‌هاشمي رفسنجاني درخواست كرده بود تا اخبار و مستنداتي كه درباره اتفاقات داخل بازداشتگاه كهريزك وجود دارد را بررسي كند و از مسوولان نظام بخواهد كه اين موضوع را پيگيري كنند. نامه‌اي كه از روي احساس وظيفه و نگراني نسبت به آنچه مي‌گذرد نوشته شده بود. يك روز پس از انتشار نامه‌اي كه پس از 10 روز از تولدش منتشر شده بود علي لاريجاني رئيس مجلس اعلام كرد كه اين نامه رسيدگي خواهد شد، ولي هنوز يك روز بيشتر از چنين خبري نگذشته بود كه همان علي لاريجاني اولين ساعت صبح روز بعد از تريبون مجلس محتواي نامه را كذب محض خواند و بروجردي مستندات آن را تلفن‌هاي خوانندگان روزنامه اعتمادملي عنوان كرد. پس از آن اعتراضاتي كه نسبت به انتشار چنين نامه‌اي از سوي اصولگرايان آغاز شده بود شدت گرفت و اين رسانه‌هاي تندروي اصولگرا از جمله خبرگزاري فارس و سايت رجا نيوز بودند كه در كنار رسانه ملي حملات تندي را عليه مهدي كروبي آغاز كردند، هرچند كه آنها از هيچ كوششي دريغ نكردند تا انتشار اين نامه را بهانه‌اي براي تخريب چهره كروبي قرار دهند. اين درحالي بود كه هيچ گونه تحقيقي صورت نگرفت تا مشخص شود كه آيا كروبي واقعا بر اساس مستنداتي اينچنين نامه‌اي را نوشته است؟! البته دادستان كل كشور در تماس تلفني خود از رسيدگي به اين نامه از سوي‌هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه خبر داد و گفت كه به دستور او نفراتي ‌نزد كروبي مي‌آيند تا مستندات وي را دريافت كنند. اعتراضات به كروبي واكنش برخي اصلاح‌طلبان را به‌همراه داشت. مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون مبارز تاكيد كرد كه كروبي هيچ‌گاه بدون سند حرف نمي‌زند و ميرحسين موسوي نيز اهانت به كروبي را محكوم كرد. مهدي كروبي كه در سفر به سر مي‌برد صبح پنج‌شنبه به تهران رسيد، او كه در جريان انتقادات و اعتراضات صورت گرفته قرار داشت بنا نداشت تا در واكنش به اين اظهارات سخني گويد ولي دروغ پردازي‌هاي برخي از رسانه‌هاي خبري با به‌كارگيري ادبيات سخيف او را وا داشت تا براي روشن شدن افكار عمومي طي مصاحبه‌اي توضيحاتي را ارائه كند. او همچنين به كساني كه با جوسازي به دنبال آن هستند كه بگويند او بدون سند چنين مطالبي را طرح كرده است پاسخي قاطع و صريح داشت ولي حرف او اين بود كه همان كميته‌اي كه در مجلس تشكيل شده است نيز ‌مانند‌هاشمي شاهرودي نمايندگاني را نزد او بفرستد تا مستندات وي را دريافت كنند نه آنكه علي لاريجاني شتابزده بگويد كه اين نامه كذب بوده است. البته كروبي در پايان مصاحبه‌اش چند بار تاكيد كرد كه «چنانچه اين روند ادامه داشته باشد در آينده مطالبي را براي آشكار شدن اين دروغ‌ها بيان خواهم كرد و هيچ گاه اين توهين‌ها موجب نخواهد شد كه من در دفاع از حقوق مردم سكوت كنم.»
آغاز گفت‌وگو با كروبي اما يك خبر داشت. خبر‌ حاكي از دستور‌ هاشمي شاهروي براي رسيدگي به نامه‌اش بود. كروبي گفت: «آقاي‌هاشمي رفسنجاني نامه را به آقاي‌هاشمي شاهرودي ارجاع داده است و ايشان نيز دستور رسيدگي به اين نامه را صادر کرده و از آقاي دري نجف آبادي دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگيرد و اعلام کند که نفراتي را ‌نزد من خواهند فرستاد و نقطه نظرات مرا دريافت کنند تا به مسوولان منعکس شود.»
كروبي با انتقاد ‌از قضاوت شتابزده رئيس مجلس و رئيس کميسيون امنيت ملي که رئيس کميته پيگيري وضعيت آسيب ديدگان حوادث اخير است و بدون هيچ پشتوانه تحقيقاتي به تکذيب اصل ماجرا پرداختند، گفت: «من پيشنهاد کردم که مسووليت پيگيري اين حوادث را مي‌پذيرم،هرچند که اين مسووليت برايم افتخار‌آور نيست بلکه برايم زجر‌آور است ولي قصد دارم تا حقايق کشف و هياتي مستقل و بي‌طرف تشکيل شده تا فضايي ايجاد شود که اگر کساني هستند که مورد آزار قرار گرفته‌اند خودشان بيايند و اين مسائل را بازگو کنند تا ريشه اين فسادهاي اخلاقي خشکانده شود. نه آنکه مسوولان پيگيري اين حوادث در مجلس شوراي اسلامي در مدت 24 ساعت و قبل از آنکه کميته پيگيري جلسه‌اي را تشکيل دهد به تکذيب محتواي اين نامه بپردازند! من ضمن احترام به رياست مجلس هشتم جناب آقاي دکتر لاريجاني که نسبت به ايشان و پدرشان و پدر خانم ايشان ارادت ويژه‌اي دارم و آقاي علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس هشتم مي‌گويم ‌قبل از آنکه در اظهار‌نظري شتابزده اصل ماجرا را تکذيب کنيد حداقل با بنده تماسي مي‌گرفتيد يا از من مي‌خواستيد که نفراتي را نزد شما بفرستم شايد من اطلاعاتي در اين رابطه داشتم. آخر چطور مي‌شود بدون آنکه تحقيقي صورت گيرد و جلسه‌اي تشکيل شود بگوييد اين ماجرا کذب محض بوده است؟ شما حداقل تحقيق مي‌کرديد تا ببينيد اين کسي که اين حرف‌ها را زده از روي هوي و هوس چنين گفته ‌يا چون اينکه راي او را در انتخابات ناديده گرفته‌اند مي‌خواهد براي عقده‌گشايي چنين حرف‌هايي را بزند يا اينکه مطلبي دارد و بر اساس مستنداتي اين حرف‌ها را زده است؟ بعدا موضع‌گيري مي‌کرديد.»
وي افزود: «در شرايطي که رئيس مجلس که سال‌ها من در جايگاه ايشان و ديگر جايگاه‌ها بودم بدون تحقيقي اصل ماجرايي را تکذيب مي‌کند ديگران چطور مي‌توانند بيايند و اين مسائل را مطرح کنند و حتي در قبال آنچه که گفته‌اند مورد اهانت قرار گيرند و آبرويشان نيز برود.» وي تاکيد کرد: «من احساس مي‌کنم که اين موضع‌گيري‌هاي شتابزده تحت فشار صورت گرفته، زيرا اين بزرگواران نگران آن هستند که به سرنوشت ديگر دوستان خود در گذشته دچار شوند.» وي گفت: «آخر چرا فضايي ايجاد مي‌شود که حتي وقتي علي مطهري حرفي مي‌زند به او حمله مي‌شود و مي‌گويند که به خون پدرش خيانت کرده است به طوري که حتي کسي ديگر جرات آن را نداشته باشد تا اين ماجرا را پيگيري کند.» کروبي با گلايه از قضاوت‌هاي عجولانه درباره اين نامه گفت: «نبايد آقاي لاريجاني و بروجردي اينقدر شتابزده درباره محتواي اين نامه موضع‌گيري مي‌کردند و شايد بهتر بود که اين دوستان نيز ‌مانند آقاي شاهرودي حداقل هياتي را مي‌فرستادند تا اصل ماجرا را از من جويا شوند، نه آنکه حرف‌هاي آقاي بروجردي را 40 بار از تلويزيون پخش کنند ولي حتي يک کلمه از حرف‌هاي مرا پخش نکنند. بهتر بود که آقاي لاريجاني همان کميته تحقيق و پيگيري را نزد من مي‌فرستادند تا من مستندات و مطالبي را که دارم به اين کميته منتقل کنم.»



کروبي در عين حال در پاسخ به کساني که وي را به خاطر نگارش نامه مورد انتقاد و اعتراض شديد خود قرار دادند گفت: «کساني که اين روزها به دنبال جوسازي‌ها هستند فضايي امن و آرام را ايجاد کنند و هياتي مستقل و بي‌طرف را مسوول رسيدگي به اين ماجرا کنند تا شاهد آن باشند افرادي که اين مسائل را به بنده منتقل کرده‌اند مي‌آيند و شکايت خود را مطرح مي‌کنند. البته افرادي در اين هيات قرار گيرند تا کساني که مورد آزاد قرار گرفته‌اند و شکايتي دارند نسبت به آنها اعتماد داشته باشند و مسائلي که برايشان روي داده را با آنها در ميان بگذارند اطمينان داشته باشند که اين هيات نيز تا آخر از حقوق آنها دفاع مي‌کند.» وي گفت: «چرا به جاي اينکه چنين فضاي رعب و وحشتي را ايجاد کنند تا مردم را به سکوت بکشانند فضايي ‌ايجاد نمي‌کنند تا اگر مسائلي در اين باره وجود دارد و کساني هستند که شکاياتي دارند آن را در فضاي آزاد و امن مطرح کنند؟» وي خطاب به مسوولان گفت: «بهتر نيست به جاي آنکه برخي در برابر انتشار اين نامه چنين موضع‌گيري و فحاشي کنند به بررسي اصل ماجرا بپردازند نه اينکه هنوز کميته پيگيري مجلس تشکيل نشده است بگويند که محتواي اين نامه بررسي و کذب محض است. به نظر من بايد مسوولان با شنيدن چنين مسائلي ناراحت باشند.» وي افزود: «آخر شما فضايي ايجاد کرده ايد تا کساني که مورد آزار قرار گرفته‌اند جرات طرح اين مباحث را نداشنه باشند و حتي شايد در شرايطي قرار گيرند که بيايند و بگويند که در زندان به ما نماز شب ياد مي‌دادند و هيچ شکنجه‌اي هم روي نداده است.» کروبي سپس تاکيد کرد که بايد فضاي امني در جامعه ايجاد شود تا همه آزادانه حرف بزنند. وي به فضايي که در اين چند سال اخير شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: «در جامعه‌اي که قتل‌هاي زنجيره‌اي روي مي‌دهد‌ يا در جامعه‌اي که مصطفي مولايي كارمند دفتر بنده را ربوده و آن را در کيسه مي‌اندازند و کتک مي‌زنند ديگر چطور افراد جرات آن را دارند که بيايند و اين مسائل را مطرح کنند.»
آخر اينطور مي‌توان آدم‌سازي كرد
وي افزود: «متاسفم از اينکه مردمي را که به بهانه اعتراض به يک انتخابات بازداشت کرده‌اند[...] واقعا من از طرح چنين مباحثي احساس شرم مي‌کنم.»وي تاکيد کرد:«هرگز فراموش نکنيم که مردم ما در جامعه‌اي زندگي مي‌کنند که خانم دکتر بني يعقوب را به اتهام واهي مي‌گيرند و سپس جنازه‌اش را تحويل مي‌دهند. آيا شما وجود اينها را کتمان مي‌کنيد؟ امروز به جاي اينکه اين مسائل را پيگيري کنيد بدون آنکه تحقيقاتي در صحت ‌يا سقم مطلبي انجام شود به دفاع از عملکردتان مي‌پردازيد؟» وي تاکيد کرد: «هنگامي که حضرت علي (ع) توسط ابن‌ملجم مورد ضربت قرار گرفت حضرت تاکيد کردند،مراقب فردي که او را مورد حمله قرار داده باشند و گفتند که چنانچه من زنده نماندم براي قصاص به او يک ضربه بزنيد. ولي اينک شاهد آن هستيم در حکومتي که حکومت عدل علي (ع) الگوي آن است جواني را به خاطر آنکه شعاري سر داده است با باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهند و طوري برخورد مي‌کنند که حتي برخي از آنها جان مي‌بازند. آيا اين رفتارها با حکومت عدل علي (ع)‌و دين اسلام که دين رأفت است سنخيت دارد؟» کروبي با اشاره به توجه امام به چنين مسائلي گفت: «هيچ گاه يادم نمي‌رود هنگامي که لطف الله ميثمي به دستور مرحوم لاجورد ي بازداشت شده بود همسرش نزد من آمد و گفت که به خاطر شرايط فيزيکي‌اش نمي‌تواند حتي آشغال گوشه چشم خود را پاک کند. من پس از ديدار با همسر او به همراه احمد آقا‌‌نزد امام رفتيم و عين کلام همسر ميثمي را مطرح کردم که امام فورا دستور آزادي او را صادر کردند. اين درحالي است که اکنون شنيده مي‌شود که در برخي از زندان‌هاي ما رفتارهاي بدي با زندانيان صورت مي‌گيرد به طوري که زني که شنيده شده باردار است اينک دچار ناراحتي کليه شده ‌يا برخي زندانيان سياسي را به بند معتادان منتقل مي‌کنند. مي‌گفتند که زندان‌ها کانون آدم سازي است ولي اينطوري آدم سازي مي‌شود؟ هنگامي که فردي را بازداشت مي‌کنند به او مي‌گويند تو را به كهريزك مي‌فرستيم که در آنجا آدم شوي و زندانيان سياسي را اراذل و اوباش محسوب مي‌کنند آخر اينطوري مي‌توان آدم سازي کرد؟»
نمي‌توانيد زبان، دست و قلم بنده را ببنديد
کروبي گفت: «من به مسوولان مي‌گويم که هيچ گاه اين فحاشي‌ها و انتقادات من را وادار به سکوت نخواهد کرد من در اين 20 سال گذشته از اين، حرف‌هاي درشت بسيار شنيده‌ام و تا زماني که زنده هستم از حقوق مردم دفاع خواهم کرد و شما نمي‌توانيد زبان، دست و قلم بنده را ببنديد. وي گفت: «برخي از اربابان مطبوعات به گونه‌اي حرف مي‌زنند که گويي با جبرئيل امين حشر و نشر دارند و او برايشان گزارش‌هايي مي‌آورد و قصد دارند تا فضا را به اندازه‌اي سنگين کنند که ديگر کسي جرات حرف زدن نداشته باشد.» وي افزود: «اينها همان کساني هستند که نمي‌گذاشتند تا اصل ماجراي قتل‌هاي زنجيره‌اي برملا شود و افراد را مي‌کشتند و سپس پرونده‌هايي مبني بر فساد اخلاقي براي آنان درست مي‌کردند و حتي به آنها تهمت مي‌زدند.»
مطالب مطروحه بر‌اساس مستندات است
کروبي همچنين با اشاره به محتواي نامه‌اي که مورد انتقاد بسياري از محافظه کاران قرار گرفته است گفت: «مسائل مختلفي را در اين نامه بر اساس مستنداتي که موجود بود منتشر کردم اما در همين باره بايد دو نکته را خطاب به مسوولان بگويم.» وي تاکيد کرد: «در اين مدت اخبار بسياري دراين رابطه به من رسيده است و در سايت‌هاي خبري منتشر شده است که موجب تاسف براي نظام جمهوري اسلامي است و من هم در اين نامه پيشنهاد کردم که هرچند پذيرش مسووليت پيگري اين موضوع براي بنده کاري سخت است ولي من حاضرم که اين مسووليت را قبول کنم تا به اين موضوعات رسيدگي شود و حتي من در اين نامه تاکيد کرده‌ام که ان‌شاءالله چنين اخباري صحت نداشته باشد ولي اگر درست باشد بايد هرچه سريعتر رسيدگي شود و من نيز تنها قصد داشتم که در اين باره به مسوولان تذکراتي را بدهم ولي نمي‌دانم که اين تذکر بنده چرا تا اين حد آقايان را برآشفت و فحاشي کردند.» کروبي در تکذيب سخناني که گفته شده استنادات اين نامه تلفن‌هاي خوانندگان روزنامه اعتمادملي بوده است گفت: «من از اين سخنان تعجب مي‌کنم چرا که يک بار از طرف روزنامه تلفن خوانندگان را به من منتقل نکرده‌اند و البته تلفن‌هايي که در اين باره به روزنامه شده است پس از انتشار اين نامه بوده است. بنابراين به آقايان مي‌گويم که مستندات من کساني بوده‌اند که نزد من آمده‌اند ‌يا خود مورد آزار قرار گرفته بودند ‌يا اينکه شاهد بوده ‌يا کساني نزد آنها اقرار کرده بودند پس من آدمي نيستم که بدون مستندات و بنابر يک تلفن ‌يا اينکه کسي حرفي را بدون پشتوانه به من زده باشد چنين نامه‌اي را بنويسم.»
بنابر نگراني اين نامه را منتشر کردم
وي همچنين به پرسش‌هاي کساني جواب داد که از علت نگارش اين نامه به‌هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس مجلس خبرگان مي‌پرسند. جايگاه‌هاشمي رفسنجاني در نظام جمهوري اسلامي از مهم‌ترين دلايلي بود كه او آن را دليلي براي نگارش نامه به وي خواند. كروبي همچنين با اشاره به انتشار برخي مطالبي که در آن مدعي شده‌اند کروبي نامه را زودتر از موعد مقرر منتشر کرده است، گفت: «من هنگامي که به ايشان نامه نوشتم انتظارم اين بود که با توجه به ابعاد فاجعه آميز اين مسائل در مدت زمان کوتاهي ايشان پاسخ اين نامه را بدهند البته از نامه هم دو نسخه تهيه شد که يکي نزد ايشان و ديگر نزد بنده بود.اما بيش از 10 روز طول کشيد و آقاي‌هاشمي به اين نامه پاسخي ندادند. البته اين به معناي گلايه از آقاي‌هاشمي رفسنجاني نيست بلکه من احساس کردم که ايشان نخواسته به اين نامه پاسخ دهد ‌يا اينکه بنابر شرايط فعلي و وضعيتي که خود ايشان در آن قرار دارد نمي‌خواسته وارد اين معرکه شود و من هم بنابر نگراني نسبت به اخباري که مدام به من مي‌رسيد اين نامه را منتشر کردم.»
توصيه به خانواده‌هاي شهدا
کروبي همچنين در پاسخ به سوالي در واکنش به مسائلي که درباره نحوه عملکرد وي در بنياد شهيد از سوي رسانه‌هاي اصولگراي تندرو مطرح مي‌شود گفت: «طرح اين مسائل اهميتي ندارد و طرح اين موضوعات نشان دهنده اين است که من پرونده‌اي ندارم که بخواهند آن را مايه تخريب من قرار دهند و بنابراين به داستان‌سرايي درباره عملکردهاي مديريتي من مي‌پردازنند در حالي‌که کساني که بنده را مي‌شناسند و با من همراه بوده‌اند هميشه از من حمايت کرده‌اند.» وي در ادامه با اشاره به حمايت‌هاي خانواده شهدا از وي گفت: «خدا رو شکر که پس از گذشت 18 سال هنوز اکثريت خانواده شهدا ارتباط خودشان را با من حفظ کرده‌اند و من به اين آقايان پيشنهاد مي‌کنم به جاي اينکه خانواده‌هاي شهدا را وارد اين دعواهاي سياسي کنند بهتر است که دو ماه ديگر از همين مسوول جديد بنياد شهيد بپرسند که کارمندان و خانواده‌هاي شهدا از مديران اين بنياد هنوز نام چه کسي را بيشتر از ديگران به خوبي ياد مي‌کنند.»
مدافع نظام با قرائت امام هستم
کروبي با اشاره به نيت کساني که اين روزها علاقه خاصي به راه اندازي دعواهاي سياسي دارند و آنگاه اصلاح طلبان را به تنش زايي در کشور متهم مي‌کنند گفت: «نزاع بر سر اين است که اپوزيسيون نظام هستيم ولي من اين را مي‌گويم که ما مدافع نظام جمهوري اسلامي با قرائت امام هستيم. ما مي‌گوييم که جمهوريت و اسلاميت بايد در کنار هم باشد ولي آنها مي‌گويند که راي مردم زينتي است و حتي اين روزها يکي از شخصيت‌ها گفته که اطاعت از احمدي‌نژاد اطاعت از خداست که البته من مي‌گويم اين حرف‌ها دربرابر همان پول‌هايي است که به موسسه اين بزرگوار سرازير مي‌شود.
احمدي‌نژاد نماينده خدا نيست
از سوي ديگر يکي از نزديکان همين آقاي احمدي‌نژاد مي‌گويد که او تنها چهار ميليون راي دارد و 20 ميليون باقي مانده منتقد به اصل نظام هستند.» وي تاکيد کرد: «من همين جا مي‌گويم که هيچ رئيس‌جمهوري نه آقاي احمدي‌نژاد و نه روساي جمهوري قبلي ‌يا حتي بعدي نماينده خدا ‌روي زمين نيستند و نمي‌دانم اين چه حرف‌هايي است که زده مي‌شود.» وي با ذکر داستاني گفت: «زماني براي ناصرالدين شاه بادمجان مي‌آورند فردي که از نزديکان وي بوده به تعريف از بادمجان مي‌پردازد و ناصر‌الدين شاه نيز مي‌خورد ولي هنگامي که قصد خروج از اتاق را داشته است از زياد خوردن بادمجان دل درد مي‌گيرد و آروغ مي‌زند در همين زمان همان فرد شروع مي‌کند در مذمت بادمجان سخن گفتن، که ناصرالدين شاه به وي مي‌گويد تا حالا که تو از فوايد آن سخن مي‌گفتي حالا چه شده است که در مذمت آن حرف مي‌زني. آن فرد مي‌گويد آن موقع شما از آن خوشتان مي‌آمد و بنابراين من خوب مي‌گفتم ولي حالا شما بدتان آمده ومن بايد در مذمت بادمجان سخن بگويم،گويا به نوعي شاهد تکرار چنين وقايعي هستيم.»
کوتاه نمي‌آيم
وي تاکيد کرد: «من به نسل‌هاي جوان‌تر مي‌گويم شرايطي که اکنون در کشور وجود دارد همان اهداف و آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي با قرائت امام نيست و اين رفتارها را به نام اسلام و نظامي که بنيانگذار آن امام بوده است ننويسند. چرا که اين نظام جمهوري اسلامي همان نظامي است که با فداکاري و ايثارگري‌هاي بسياري شکل گرفت. کساني چون سردار لشکري که 18 سال در زندان‌هاي بعثي اسير بودند‌يا اينکه در جبهه‌ها شهيد شدند. کساني که در تظاهرات‌هاي قبل از انقلاب به شهادت رسيدند و اکنون نيز خانواده‌هايشان از فضايي که در کشور حاکم شده است رنجيده خاطر هستند.» وي در نهايت تاکيد کرد: «من 20سال است که براي دفاع از حقوق شهروندي و حقوق مردم به عنوان عضو کوچک اين نظام تلاش کرده‌ام و اکنون هم بار ديگر تاکيد مي‌کنم که اين تهت و افتراها مرا از راهي که به آن اعتقاد دارم جدا نخواهد.»


پاسخ مكتوب علي لاريجاني به مهدي کروبي

رئيس مجلس شوراي اسلامي در واکنش به اظهارات اخير مهدي کروبي که رد آزار جنسي در بازداشتگاه‌ها توسط وي را شتابزده خوانده است تاکيد کرد: اعلام نتيجه کار کميته ويژه در اين زمينه شتابزده نبوده است. به گزارش خبرگزاري مهر، متن کامل پاسخ علي لاريجاني به مهدي کروبي به اين شرح است: «از جنابعالي مطالبي در سايت‌ها منتشر شد که نمي‌دانم چقدر درست است ولي چون تکذيب نفرموديد بايد حمل به صحت نمود. مبني بر اينکه: «رئيس مجلس بدون بررسي و شتابزده اصل ماجرا را تکذيب کرده و مي‌توانستند با من تماس بگيرند يا کميته مجلس را بفرستند تا مستندات خود را ارائه نمايم و اين موضع شتابزده تحت فشار صورت گرفته، زيرا اين بزرگواران (لاريجاني و بروجردي) نگران آن هستند که به سرنوشت ديگر دوستان خود در گذشته دچار شوند چرا که آقاي لاريجاني نگران آن است که به سرنوشت دکتر حداد گرفتار شود و او را از رياست مجلس حذف کنند و آقاي بروجردي نگران سرنوشت افروغ است...»براي بنده تعجب‌آور است که شما از اظهار کميته مجلس چون خلاف دعاوي شما بود برآشفته شديد. مگر کميته تحقيق مجلس بايد همه ادعاهاي مطروحه در کشور را تاييد کند تا شما آرام بگيريد و در غير اين صورت کميته عجله کرده و شتابزده عمل نموده است!اگر دقت مي‌فرموديد بنده عرض کردم اين سنخ اطلاعات از يکماه پيش در سايت‌ها مطرح بود و اطلاعاتي هم به ما رسيده بود. کميته به همه اين موارد در طول اين مدت رسيدگي نمود و بيش از 100 مورد يا به کميته مراجعه يا کميته به آنها مراجعه نموده بود. توجه داريد به دليل اهميت موضوع دو کميته موازي هم کار را دنبال کردند بنابراين مطالبي که شما مطرح کرديد خلاف آنچه ما را متهم نموديد به هيچ وجه شتابزده نبوده و کميته نتيجه بررسي‌هاي خود را اعلام کرده است.البته کميته از جنابعالي تقاضا نمود اگر اطلاعاتي داريد ارائه بفرماييد. الان که شما مي‌گوييد مستنداتي داريد به کميته يا به اينجانب اعلام کنيد تا رسيدگي شود ولي متوجه باشيد اين روش، اتهام زدن به اينجانب يا کميته يا رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس آقاي بروجردي که اينها تحت فشار يا ترس از موفقيت اين اقدام را کردند روش پسنديده‌اي نيست و نوعي فرار به جلو محسوب مي‌شود. چون دقيقا همين حرفها را مي‌توان نسبت به جنابعالي زد که تحت القائات ديگران اين مطالب را مي‌گوييد. اگر واقعا قصد اصلاح امور داريد و اشکالاتي مشاهده کرده‌ايد (که در بررسي‌هاي کميته هم برخي اشکالات آمده بود و پيگيري‌هاي جدي در اين زمينه به عمل آمد) مي‌توانيد مطالب را منعکس کنيد. فرموده‌ايد کاش رئيس مجلس قبل از اعلام نظر کميته با من تماس مي‌گرفت. بله اگر جنابعالي علني موضع نمي‌گرفتيد و قبلا طي تماسي به کميته موضوع را مي‌فرموديد قطعا با شما تماس مي‌گرفتند ولي ظاهرا شما نيازي به اين امر نديديد و اعلام موضع کرديد. اگر بحث شتابزدگي در ميان باشد اين اقدام شما شتابزده بود که قبل از رسيدگي در مرجعي يا قوه قضائيه يا مجلس اعلام موضع کرديد.برخلاف تصور جنابعالي حتما مطلعيد که ما هم کساني نيستيم که با چند موضع نيشدار و تند شما مسير خود را عوض کنيم. قطعا مسائل پيش آمده را بر مبناي عدالت دنبال مي‌کنيم و خوب است همگان به بررسي کميته تحقيق مجلس تن دهند نه اينکه اگر خلاف نظر آنها نتيجه‌اي حاصل شد اصل کميته را زير سوال ببرند و جوسازي نمايند.»



خلاصه گزارش
بدون مستندات و پشتوانه نامه ننوشته‌ام
بهتر بود آقاي لاريجاني همان كميته تحقيق و پيگيري را نزد من مي‌فرستادند
مستندات من كساني بودند كه مورد آزار قرار گرفته يا شاهد بوده‌اند
حمله به كروبي در نمازهاي جمعه تهران، قم و مشهد
در پي تهديد به تجمع در مقابل روزنامه اعتماد ملي مديرمسوول
به دادستان نامه نوشت
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا