یزدفردا: محققان سوئیسی از یک ایمپلنت برای تحرک بیمار مبتلا به پارکینگسون پیشرفته استفاده کردند و با کاشت آن در ستون فقرات توانستند تحرک این بیمار را بهبود ببخشند.

به گزارش یزدفردا: ایمپلنت آزمایشی توانسته است از طریق ارسال تحریک الکتریکی به نخاع باعث تحرک مرد مبتلا به پارکینسون پیشرفته شود. ایمپلنت توسط محققان موسسه فناوری فدرال در لوزان ساخته شده است. با کمک آن امکان راه رفتن روان و بدون سقوط برای فرد بیمار مهیا شد.

اثرهای درمانی این ایمپلنت روی ستون فقرات این بیمار به مدت دو سال به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار گرفته بود. جوسلین بلوچ، جراح مغز و اعصاب و از نویسندگان اصلی این مقاله در این مورد می‌گوید: در حال حاضر درمان مناسبی برای مشکلات راه رفتن وجود ندارد که از اثرات پارکینسون شدید محسوب می‌شود. بنابراین دیدن این گونه بیماران که می‌توانند راه بروند از اتفاقات کم نظیر به شمار می رود.

با توجه به اینکه ایمپلنت مورد نظر تنها روی یک بیمار آزمایش شده است هنوز نمی‌توان مشخص کرد که آیا این رویکرد برای دیگر افراد نیز کاربرد دارد یا خیر. در این روش از دستگاه پروتز عصبی برای تحریک طناب نخاعی استفاده شده است تا بتوان مدارهای عصبی ناکارآمد فعال شده و پالس‌های الکتریسیته نیز به مناطق خاصی از نخاع ارسال خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا