خبرگزاري فارس: كميسيون حل اختلاف تخصصي بين شركت‌هاي بيمه و افراد زيان‌ديده در شهرستان يزد تشكيل شد.
رئيس كل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب يزد پيش از ظهر امروز در جلسه‌اي به همين مناسبت با اشاره به نقش بيمه براي تامين خسارت آسيب‌ديدگان و حمايت از آنان همچنين افزايش امنيت و سلامت جامعه اظهار داشت: استان يزد از جمله استان‌هايي است كه ميزان تصادفات در آن به دليل وجود تعداد زياد موتورسواران بسيار است و بيمه كردن وسايل نقليه موتوري نقش اساسي در زمينه جبران اين خسارت‌ها ايفا مي‌كند.
غلامعلي دهشيري افزود: تشكيل كميسيون‌ حل اختلاف تخصصي براي رسيدگي به اختلافات بين شركت‌هاي بيمه و افراد زيان‌ديده ضروري است و اميد مي‌رود فعاليت اين كميسيون موجب رضايت مردم باشد.
وي عنوان كرد: در اين كميسيون كه با حضور نمايندگان شركت‌هاي بيمه و كارشناسان تصادفات پليس راهنمايي و رانندگي استان يزد برگزار شد، به منظور اجراي ماده 17 قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث، تشكيل كميسيون مذكور به منظور حل اختلاف بين شركت‌هاي بيمه و افراد زيان‌ديده در مواردي كه ميزان خسارت در بيمه‌نامه مشخص نشده و توافقي بين طرفين صورت نگرفته به تصويب رسيد.
دهشيري خاطرنشان كرد: اين كميسيون كه در حال حاضر كار خود را به طور رسمي آغاز كرده، متشكل از يك عضو قضايي به عنوان رئيس، يك كارشناس مجرب بيمه و يك كارشناس مجرب تصادفات است.
وي بيان داشت: دبيرخانه اين كميسيون نيز در محل بيمه مركزي ايران، واقع در بلوار جمهوري اسلامي مستقر است و در طول ايام هفته درخواست‌هاي مردم و شركت‌هاي بيمه‌ را دريافت خواهد كرد.
دهشيري يادآور شد: اين كميسيون هر سه‌شنبه از ساعت 17 تا 20 به درخواست‌هاي واصله رسيدگي و در خصوص اختلافات بين شركت‌هاي بيمه و افراد زيان‌ديده اظهارنظر مي‌كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا