آقای شریعتمداری! آیا این 330 هزار نفر "کودن" هستند؟
معلوم نیست در فاز دیگر نوشته های آقای مدیر مسئول کیهان 13 میلیون رای دهنده به آقای موسوی یا حتی 600 هزار رای دهنده به آقای رضایی هم با عناوینی مشابه مورد توهین قرار نگیرند!

عصر ایران – یادداشت روز چهارشنبه (21 مرداد 1388 ) روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری ، علیه ادعای مهدی کروبی درباره احتمال تجاوز جنسی به بازداشت شدگان حوادث اخیر در بازداشتگاه ها بود.

مدیر مسئول کیهان در یادداشت خود علاوه بر اینکه انتقادات تندی را علیه کروبی مطرح کرده بود ، خواسته یا ناخواسته به 330 هزار نفر از مردم کشورمان (بنا به آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور ) که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به مهدی کروبی رای داده بودند ، نیز توهین کرده بود .

حسین شریعتمداری در این یادداشت نوشته بود : " اگر چه مهدی کروبی برای بسیاری از اطرافیان خود نیز قدر و منزلتی ندارد تا آنجا که مسئول ستاد انتخاباتی وی ،پای صندوق رای ، برگه رای خود را به همه نشان می دهد تا بدانند او آنقدر کم هوش و کودن نیست که به کروبی رای بدهد ..."

با این نوشته حسین شریعتمداری می توان این برداشت را داشت که کسانی که به مهدی کروبی رای داده اند از نظر مدیر مسئول کیهان " کودن و کم هوش " هستند!

این اهانت مستقیم به 330 هزار شهروند کشورمان است که بنا به آمار اعلام شده به مهدی کروبی رای داده اند .جمعیتی که می تواند 3 برابر ظرفیت ورزشگاه آزادی را پر کند و جمعیتی که گاه کمتر از 10 درصد آن از سوی آقای شریعتمداری با تعابیری چون ملت و مردم و ...خطاب شده است.

حال سوالی که باید از آقای شریعتمداری پرسید این است که از نظر ایشان مرز بین انتقاد و تخریب و اهانت چیست ؟ آیا به صرف اینکه ایشان با آقای کروبی مشکل دارند می توانند به راحتی قلم توهین بر قشر عظیمی از مردم بکشند ؟ آیا این رفتار و این طرز نگارش از شخصی که خود را ارزشی و اصولگرا می داند قابل دفاع است ؟

آنچه در دعوای بین شریعتمداری و کروبی مطرح شده ، نه تنها توهینی آشکار به آن 330 هزار نفر که زنگ خطری است برای پا فراتر گذاشتن از این حد ، چرا که معلوم نیست در فاز دیگر نوشته های آقای مدیر مسئول کیهان 13 میلیون رای دهنده به آقای موسوی یا حتی 600 هزار رای دهنده به آقای رضایی هم با عناوینی مشابه مورد توهین قرار نگیرند!

به نظر می رسد آقای شریعتمداری باید پس از نوشتن آن مطلب توهین امیز در نخستین فرصت بعدی که قلم به دست می گیرند از مردم ایران و از آن 330 هزار نفری که به بنا به اعلام وزارت کشور مورد تایید کیهان به آقای کروبی رای داده اند عمیقا پوزش بخواهد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا